חדשות הארץמבזקים

חיזוק משמעותי: הסכם שיתוף פעולה בין סוכנויות ידיעות ישראלית לצ'כית

תוך כדי המאבק על סיקור ישראל בתקשורת העולמית במהלך המלחמה: סוכנות הידיעות הישראלית TPS וסוכנות הידיעות הצ'כית CTK חתמו על הסכם שיתוף פעולה.

אמש (שלישי), סוכנות הידיעות הישראלית TPS חתמה על הסכם שיתוף תוכן עם סוכנות הידיעות הצ'כית CTK במטרה להגביר את זרימת המידע וההיכרות בין שתי המדינות.

סוכנות הידיעות CTK שמשרדיה נמצאים בפראג בירת צ'כיה היא סוכנות ידיעות צ'כית עצמאית ותיקה הקיימת משנת 1918, המספקת מידע וחומרים לרוב מוחלט מכלי התקשורת בצ'כיה עם כ600 אייטמים יומיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ההסכם קובע את שיתוף התוכן בין הסוכנויות, ומהווה בימים אלו של מלחמה חיזוק משמעותי ליחסי האמון בין המדינות תוך הבעת תמיכה משמעותית בתקשורת הישראלית. ובנוסף מבטא את הצורך של קבלת מידע אמין מתוך ישראל ישירות לספקית תקשורת גדולה באירופה, ללא מסננים.

סוכנות הידיעות CTK (Czech News Agency) הוקמה בצ'כיה במאה הקודמת מתוקף החוק, ופעלה גם תחת השלטון הקומוניסטי.

מאז שנת 1996 הסוכנות לא ממומנת על ידי הממשלה, והיא פועלת בצורה עצמאית פוליטית וכלכלית תוך שיתוף פעולה עם סוכנויות הידיעות הגדולות בעולם, וכתבים הממוקמים במקומות המרכזיים באירופה ובארצות הברית.

נציין כי לסוכנות הידיעות הישראלית TPS יש הסכמי שיתופי פעולה ותוכן דומים עם שירותי סוכנויות ידיעות ברחבי העולם, ובהן איחוד האמירויות, הודו, ספרד, בולגריה, רומניה, מקדוניה, ארמניה, אזרבייג'ן, ולאחרונה בשנת 2023, נחתמו הסכמים נוספים עם שירותי חדשות ברוסיה, קזחסטן אלבניה והפיליפינים. אשר כולם מקבלים מTPS מדי יום בצורה שוטפת מידע וחומרי מדייה, סרטונים ותמונות מרחבי ישראל לצד כתבות מוכנות אשר מסקרות את ישראל בכל התחומים, ומפיצים אותם לקהל צרכני התקשורת במדינתם בתפוצה של מיליונים רבים של צרכנים ליום.

בימי הלחימה בהם ישראל נמצאת כעת, נרשם צמא ממשי של המערכות הזרות לקבל מידע מכל גזרות הלחימה והעורף, והקשר היומיומי של TPS עם שלל המנויים עליה, מהווה נדבך משמעותי ביכולת ההסברה הישראלית והסיקור מהשטח, לעולם.

סוכנות הידיעות הצ'כית CTK וסוכנות הידיעות הישראלית TPS
סוכנות הידיעות הצ'כית CTK וסוכנות הידיעות הישראלית TPS

Back to top button