חדשות הארץמבזקים

הנשיא הרצוג והשר שיקלי ביקרו במוקד חירום בכפר קאסם

נשיא המדינה יצחק הרצוג והשר לשוויון חברתי עמיחי שיקלי ביקרו הבוקר (רביעי) במוקד החירום למידע ותמיכה בחברה הערבית, בכפר קאסם, שהוקם על ידי המשרד לשוויון חברתי עם פרוץ המלחמה.

המוקד הוקם בשיתוף הוועד הארצי של ראשי הרשויות המקומיות הערביות ועיריית כפר קאסם במטרה לסייע לרשויות המקומיות הערביות להתמודד עם מצב החירום ועם הלחימה הנמשכת.

המוקד מתאם את פעולתו מול כוחות הביטחון ומשרדי הממשלה השונים, במטרה לאגד ולהנגיש את כלל המידע הרלוונטי לרשויות המקומיות הערביות ולעמותות הפעילות בחברה הערבית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תחילה, קיבל הנשיא סקירה אודות פעילות המוקד ולאחר מכן ערך שיח עם השותפים בדבר ושמע מהם על הקשיים עימם הם מתמודדים בעת הנוכחית.

נשיא המדינה הודה לפעילי המוקד ואמר: "אני חייב לומר שאני מאוד שמח לראות את שיתוף הפעולה ההדוק שקיים כאן, בין המשרד לשיוויון חברתי, משרדי הממשלה השונים, החברה האזרחית, השלטון המקומי והרשויות – מעצבי השטח של החברה הערבית. זה דבר קריטי ואני חושב שזה תרם בצורה מכרעת להצלחת התיקון המשותף של חיים משותפים, כפי שתואר פה."

"אני מודה לך אדוני השר, מודה לראשי הרשויות ולכל מי שעוסק במלאכה. להיות ראש רשות בחברה הערבית היום זה דבר מאוד קשה. הלחצים מלמטה, מלמעלה ומכל הכיוונים הם עצומים. באמת זו חובתה של המדינה לסייע בכל דרך, להמשיך את המהלך הזה." אמר הנשיא הרצוג.

עוד אמר: "בנות ובני הציבור הערבי בכל מקום בארץ, עושים דברים נהדרים, תורמים תרומה משמעותית ללכידות וליחסים המשותפים, ואני רוצה להצדיע, לברך על כך ולהודות על כך, ולהעביר את זה כמסר בעקבות הפגישה הזו. אני מאחל לכם המון הצלחה".

השר לשוויון חברתי עמיחי שיקלי אמר: "המשבר הנוכחי מציב אתגר וסכנה ליחסי יהודים וערבים אך באותה נשימה הוא גם מביא הזדמנות לשינוי עמוק ולחיזוק השתלבותם של אזרחי ישראל הערבים. מוקד החירום שהוקם בפתיחת המלחמה בכפר קאסם נועד לתכלל את המאמצים השונים שתכליתם להפוך את המשבר מסכנה להזדמנות וזאת באמצעות תקשורת שוטפת עם ראשי הרשויות, מתן מענים מהירים והכשרות מותאמות לשעת חירום, וכמו כן, ניתוח וקידום מענים ממשלתיים בתחומים שונים הנובעים מהמציאות המלחמתית כדוגמת המשבר התעסוקתי או הערכות מתאימה לשנת הלימודים האקדמית הקרובה שתיפתח בצל מתיחות ומורכבות גבוהה".

נשיא המדינה - יצחק הרצוג
צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ
נשיא המדינה - יצחק הרצוג
צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

Back to top button