צרכנות

לא רק ברכב חדש, תמיד חשוב לעשות השוואת ביטוח

קרדיט לתמונה Freepik

בשיתוף כלל ביטוח

כל מי שיש לו רכב יודע שההוצאה לא נגמרת רק ברכישת הרכב. לצדה יש גם הוצאות קבועות של תדלוק או טעינה, חניה, תיקונים, אגרת רישוי, וכמובן, ביטוח. ביטוח רכב מתחלק למעשה לשני ביטוחים, ביטוח חובה וביטוח מקיף. את ביטוח החובה אין מנוס מלרכוש (מדובר בחובה על פי חוק), ואילו את הביטוח המקיף אפשר לבחור אם לרכוש, אבל רוב הישראלים אינם מוותרים גם עליו. הסיבה ברורה – רק ביטוח מקיף נותן מענה למקרה של גניבת רכב ונזק פיזי לרכבים המעורבים בתאונה (בניגוד לביטוח חובה, שמכסה רק פגיעות בגוף).

יש הרבה אנשים שלא נוהגים לעשות השוואת מחירי ביטוח לאחר הרכישה הראשונה, ופשוט מחדשים את הפוליסה באופן אוטומטי. זו כמובן טעות, משום שהשוואת מחירי ביטוח רצוי לעשות כל שנה, במיוחד ביטוח מקיף לרכב, שכולל הרחבות ולעתים קרובות גם מסלולים שונים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מי נוהג ברכב ובאיזו תדירות?

השוואת ביטוח רכב היא אמנם עניין שלוקח קצת זמן, אבל היא יכולה לחסוך לא מעט כסף. היא חשובה תמיד, והיא חשובה במיוחד כאשר מדובר במשפחה שבה תמהיל הנהגים משתנה.

כמובן, כאשר מדובר בנהג צעיר ובנהג חדש, יש השפעה ישירה על מחירי הביטוח. בישראל, רבים מהנהגים הצעירים הם חיילים ולכן לא נדרש עבורם ביטוח לכל ימות השנה. בנקודה הזאת של השוואת ביטוח הרכב, כדאי לבדוק האם אתם יכולים לרכוש ביטוח מקיף שמאפשר רכישת ביטוח זמני, וכך תוכלו לאפשר לילדים לנהוג כאשר הם בבית, אך להימנע מתשלום ביטוח יקר כל השנה.

כאמור, השוואת ביטוח רכב מומלצת בכל שנה מחדש – אפילו אם אתם נשארים בסוף באותה חברה. כדאי לדעת שאחד הכלים להשוואת מחירי ביטוח הוא המחשבון של משרד האוצר. מדובר בכלי שמאפשר להזין את נתוני הנהג ואת נתוני הרכב, וכך לראות את תעריפי החברות השונות.

האם הרכב שלכם מועד לגניבות?

בנוסף, מומלץ לבצע השוואה כאשר מתלבטים בשלב הקנייה בין דגמי מכוניות שונות. כידוע, בישראל קיימת תופעה של גניבת מכוניות, ומן הסתם, זה משפיע על תמחור הביטוח. ייתכן שאם תבדקו את מחיר הביטוח של הרכב שרציתם מבעוד מועד, תגלו שעדיף לבחור ברכב אחר.

טיפ נוסף הוא לקרוא בשלב השוואת הפוליסות את האותיות הקטנות, ואם יש צורך, לא להסס ליצור קשר טלפוני עם נציגי המכירות במקום להסתפק רק במידע שנכתב באתרי החברות. עדיף לברר את הפרטים מראש, מאשר לגלות בדיעבד שהבנתם לא נכון.

כמובן שהשוואת ביטוח רכב חייבת להביא בחשבון לא רק את שורת המחיר, אלא גם את הכיסויים – ולכן לא כדאי לחכות לשנייה האחרונה, אלא לשבת בנחת כמה ימים לפני מועד חידוש הביטוח, ואפילו לכתוב זו מול זו את ההצעות השונות כדי לקבל את התמונה המלאה. חשוב להכניס למגוון השיקולים גם את נושא ההשתתפות העצמית.

היכנסו למידע נוסף בנושא השוואת ביטוחי רכב >>

* האמור בעמוד זה אינו מהווה תחליף לייעוץ, והוא כפוף לתנאי החברה והפוליסה הרלוונטית. להרחבה מומלץ לעיין בתנאי הפוליסה המלאים.

 

Back to top button