איראןמבזקים

בית המשפט באיראן: ארה"ב תשלם 50 מיליארד דולר בגין חיסולו של סולימאני

בית המשפט באיראן גזר היום (רביעי) על ארצות הברית לשלם פיצוי בסך כ-50 מיליארד דולר בגין חיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה קאסם סולימאני לפני כארבע שנים.

סולימאני כזכור חוסל על ידי כטב"ם אמריקני ב-3 בינואר 2020 בסמוך לשדה התעופה של בגדאד, בעיראק. לאחר חיסולו איראן הגיבה בירי טילים לעבר בסיסי ארה"ב בעיראק אך לא היו הרוגים בקרב החיילים האמריקנים.

בפסק הדין של בית המשפט בטהראן ציינו את רשימת הנתבעים הכוללת את ממשלת ארצות הברית ו-41 אמריקנים וישויות משפטיות, ביניהם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, משרד החוץ האמריקאי, מייק פומפאו, בריאן הוק, משרד ההגנה, מארק אספר, חיל האוויר של ארצות הברית, הבנק המרכזי של ארה"ב, משרד האוצר האמריקאי והרשימה עוד ארוכה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הסכום המדויק שעל התובעים לשלם עומד על 49 מיליארד ו-770 מיליון דולר. כמו כן צוין בפסק הדין כי סכום זה ילווה בתשלום פיצויי איחור בתשלום מיום מתן פסק הדין ועד ליום ביצוע פסק הדין.

"בית המשפט דן בתיק זה במהלך שלוש ישיבות ולבסוף פרסם את פסיקתו. בהתאם לסעיף 55 של בית הדין המשפטי ליחסים בינלאומיים, בראשות השופט חוסיינזאדה , על פי החוק האמריקני נגד התעצמות פעולות הטרור והחוק המחייב את הממשלה לתבוע פיצוי בגין נזקים כתוצאה מפעולות ופשעים אמריקאים נגד איראן ואזרחים איראנים, פסק דין המרשיע את ממשלת ארה"ב ואחרים המעורבים בפרשה." נכתב בפסק הדין.

כמו כן, בית המשפט הורה לממשלת ארה"ב ולנתבעים האחרים בתיק לפרסם התנצלות רשמית בפני העותרים ולפרסם אותה באחד העיתונים המרכזיים במדינה בתפוצה רחבה.

"פסק הדין בתיק זה ניתן שלא בפני הנתבעים וניתן יהיה לערער עליו בבית המשפט תוך חודשיים." נמסר בהודעת בית המשפט האיראני.

Back to top button