חדשות הארץמבזקים

שגריר ישראל באו״ם גלעד ארדן: המזכ"ל גוטיירש הגיע לשפל מוסרי חדש

שגריר ישראל באו״ם, גלעד ארדן תקף בחריפות את מזכ"ל האו"ם ואת הארגון עצמו אותו כינה "רקוב מוסרית" ובתגובה לפניית המזכ״ל למועצת הביטחון לקרוא להפסקת אש הומניטרית בעזה אמר: "המזכ״ל הגיע לשפל מוסרי חדש: הוא מתגאה שהוא מפעיל היום לראשונה את סעיף 99 לאמנת האו״ם ביחס למלחמה בעזה – סעיף שניתן להפעיל רק במצב ממנו נשקפת סכנה לשלום והביטחון העולמיים".

לדברי השגריר ארדן: "המזכ"ל נזכר להפעיל סעיף נדיר, רק כשזה מאפשר לו ללחוץ על ישראל שנלחמת במחבלי החמאס הנאצי. זוהי עוד הוכחה לעיוות המוסרי של המזכ"ל ולהטייה שלו נגד ישראל. קריאת המזכ"ל להפסקת אש היא למעשה קריאה להשאיר בעזה את שלטון הטרור של החמאס. במקום שהמזכ"ל יצביע במפורש על אחריות החמאס למצב ויקרא לראשי המחבלים להסגיר את עצמם ולהחזיר את החטופים ובכך לסיים את המלחמה, המזכ״ל בוחר להמשיך ולשחק לידי החמאס".

ארדן סיכם את דבריו ואמר: "העמדות המעוותות של המזכ"ל רק מאריכות את הלחימה בעזה, משום שהן נותנות תקווה למחבלי חמאס שהמלחמה תיבלם והם יוכלו לשרוד. אני קורא שוב למזכ"ל להתפטר לאלתר – האו"ם זקוק למזכ"ל שמגבה מלחמה בטרור ולא למזכ"ל שפועל לפי התסריט שכתב חמאס".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אירוע מיוחד באו"ם - גלעד ארדן
צילום: Shahar Azran (IG: @ShaharAzran1)

Back to top button