חדשות הארץמבזקים

הוריו של חלל צה"ל שהקליט חיזוקים לאישתו תחת אש: "זו תמצית אישיותו"

ישראל עמיחי וייצן ז"ל הי"ד נפל בשמחת תורה כשיצא עם חברו להגן על ביתם בקיבוץ כרם שלום. הוריו של וייצן שוחחו עם מנכ"ל ארגוני חותם ותורת לחימה, הרב אביעד גדות, במסגרת סדרת פודקאסטים לחיזוק רוח הלחימה שמוציא הארגון בימים אלו בו סיפורו על בנם. אביו של עמיחי, הרב יוסף וייצן, רב הישוב פסגות סיפר: "אנחנו מרגישים שהדמות הפרטית שלו היא נחלת הכלל עכשיו. התחושה היא שה' בחר את הנופלים בפינצטה. כבר מגיל קטן בלטה אצלו הרגישות וההקשבה לכל מי שזקוק לעזרה יחד עם חוש הומור מיוחד". .

לאחר שנות הלימוד בישיבה פנה ישראל עמיחי ללימודים אקדמאיים וגם שם המשיך את הקשר לעולמה של תורה. אימו של ישראל עמיחי, רחל, מספרת: "ישראל עמיחי למד חינוך ועבודה סוציאלית במכללת אשקלון בתוכנית לגברים בלבד אותה יזם. במקביל היה שותף בתוכנית סטודנטים של לימוד גמרא בעיון ואף נסע מדי שבוע ללמוד בישיבה בה למד".

על דמותו כמחנך סיפרו הוריו: "הכוח שלו היה הדאגה ,האכפתיות לתלמידיו, דוגמא אישית ודרישה גבוהה מהתלמידים. תמיד חיפש את נקודת הטוב בכל אדם היה לו אמון גדול בתלמידיו והם הרגישו זאת". ישראל עמיחי התגורר בשנים האחרונות בקיבוץ כרם שלום שמרבית תושביו אינם שומרי מצוות יחד עם משפחות דתיות נוספות. הוריו מספרים על החיבור המיוחד שלו לאנשי הקיבוץ: "אנשי הקיבוץ חיפשו משפחות להרחיב את הקיבוץ בגלל המצב הביטחוני.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ישראל עמיחי התייעץ עם הרב צוקרמן זצ"ל שדחף אותו להצטרף לקיבוץ. הוא עבר עם משפחתו ויחד עם שמונה משפחות נוספות לגור בקיבוץ והם השתלבו בו מתוך חיבור ליישוב הארץ וציונות. הם גרו 5 שנים בקיבוץ בהם הוא התאהב בעבודה החקלאית ובאווירה הפסטורלית של המקום. החיים של משפחתו עם חברי הקיבוץ היו מופת של כבוד הדדי שנבע משיח מעמיק שעומד על העקרונות ההלכתיים ומוצא פתרונות שמאפשרים חיים משותפים.

בבוקר שמחת תורה עם תחילת המתקפה יצא ישראל עמיחי עם חברי כיתת הכוננות של הקיבוץ להגן על תושביו. הם לחמו במשך למעלה מ- 6 שעות מול עשרות מחבלים. בשלב מסוים נעו חברי כיתת הכוננות לבית בקיבוץ אליו חדרו מחבלים אשר החלו לפרוץ את הממ"ד בו הסתתרה משפחה.

הגעתו של ישראל עמיחי יחד חברי כיתת הכוננות הצילה את חיי המשפחה אך הוא וחברות הטוב ידידיה רזיאל נפלו בקרב. במהלך הקרב שלח ישראל עמיחי הקלטות בוואטסאפ לאישתו בהם הוא מרגיע ומעודד אותה. רחל אימו אמרה: "תוך כדי הקרב הוא שולח הודעות לאשתו שיש בהם חזון, וקור רוח, תפיסת עולם ויצירת רוגע , הודעות שמביאות לידי ביטוי את אישיותו של ישראל עמיחי".

הוריו של ישראל עמיחי הדגישו כי המורשת אותה הותיר היא הדאגה לכלל ישראל: "המאורעות שאנחנו עוברים מחדדים את הצורך להסתכל על המציאות במבט יהודי המאמין בכך שהאדם צריך לדאוג לכלל ושיש לו תפקיד בעולם. תמיד מוכן לפעול לפי מה שצריך, להיות יותר טוב ויותר מאיר פנים לכל אדם".

ישראל עמיחי וייצן
צילום: אליעד דוידי באדיבות המשפחה

Back to top button