מבזקיםמשפטי/פלילי

"חשש כבד שהליך מתן רישיון לכלי ירייה התנהל בניגוד להוראות החוק"

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (חמישי) ליועצת המשפטית לממשלה, בדרישה שתורה על בחינה מחדש של כל רישיונות כלי הנשק אשר הונפקו, לטענתה בחוסר סמכות.

כזכור, על פי פרסומים שונים בכלי התקשורת עובדים במשרת אמון בלשכת השר לביטחון לאומי, וכן עובדי הכנסת אשר הועסקו בחמ"ל ייעודי מיוחד של המשרד לביטחון לאומי שהוקם בכנסת, עסקו במתן היתרים לקבלת רישיון לכלי ירייה.

לטענת התנועה, פרסומים אלה מעלים חשש כבד כי הליך מתן רישיון לכלי ירייה התנהל בניגוד להוראות החוק, כך שעובדים שאינם מוסמכים לכך דנו ואישרו בקשות למתן רישיון לכלי ירייה, בניגוד לחוק ובאופן שעשוי לסכן חיי אדם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לעמדת התנועה, מתן רישיון לכלי ירייה על-ידי עובדים שאינם מוסמכים לכך מהווה פעולה מנהלית בחוסר סמכות. על כן, פנתה התנועה ליועצת הממשלתית לממשלה בכדי שתפעל לבחון מחדש את הרישיונות לכלי ירייה אשר ניתנו על-ידי גורמים שאינם מוסמכים לעשות כן.

עו"ד רותם בבלי דביר, ראש מחלקת ליטיגציה מנהלית בתנועה לאיכות השלטון אמרה כי "התנועה לאיכות השלטון רואה בחומרה רבה את הצורה הרשלנית והלא-חוקית בה הועסקו עובדים שלא הוסמכו לכך בחלוקת רישיונות נשק. הגברת המוגנות בקרב האזרחים היא ערך חשוב ביותר בתקופה רגישה זאת, ואולם מתן רישיון לכלי נשק על-ידי גורמים שאינם מוסמכים לכך בידי מי שאינם מתאימים לכך, ובלא שתנאיהם נבחנו כראוי עלולה להיות לסכן את ביטחון הציבור. אנו קוראים לבחינה מחדש של כל הרישיונות לנשק שהונפקו בידי עובדים שאינם מוסמכים לכך, בכדי להבטיח שרק מי שעומד בתנאי החוק יאחז בנשק."

טקס - חלוקת נשקים - מפכ''ל - יעקב שבתאי - שר לביטחון לאומי - איתמר בן גביר
אילוסטרציה. צילום: דוברות משטרת ישראל
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button