מבזקיםמשפטי/פלילי

דרישה לפתיחה בחקירה פלילית נגד שר החוץ אלי כהן ומנכ"ל משרדו

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (חמישי) ליועצת המשפטית לממשלה, בכדי שתבחן את ההיבטים הפליליים בהתנהלותו של שר החוץ אלי כהן, וכן שתורה על בחינה מחודשת של דרכונים דיפלומטיים שהונפקו במשרד החוץ בחוסר סמכות.

כפי שהתפרסם הבוקר בתחקיר של העיתונאי גיד וייץ (הארץ), שר החוץ כהן הנחה את מנכ"ל משרדו להנפיק דרכונים דיפלומטיים לשורת חברים במפלגת הליכוד המקורבים לכאורה לשר, חרף העובדה שהם אינם מנויים ברשימת נושאי המשרות הזכאים לשאת דרכון דיפלומטי, ובניגוד לעמדתם של אנשי המקצוע במשרד החוץ, שסברו כי לא קיימים טעמים מיוחדים למתן הדרכונים. על פי הפרסום, כהן הורה על הנפקת דרכונים דיפלומטיים למספר ראשי רשויות מקומיות המזוהים עם מפלגת הליכוד, סיעתו של השר, וכן לבנו של ראש הממשלה, מר יאיר נתניהו.

שר החוץ אלי כהן
צילום: פייסבוק

לטענת התנועה לאיכות השלטון פרסומים אלה מעלים חשש כי הנחיותיו של השר כהן היו נגועות בשיקולים זרים המנוגדים לכללי המנהל התקין, ועשויים לעלות עד שורה של עבירות פליליות חמורות ביותר מתחום טוהר המידות ואף פגיעה בביטחונה של מדינת ישראל וביחסי החוץ שלה. התנועה דורשת כי הדברים ייחקרו, ואף מציינת כי לאור המערכה הצבאית והאזרחית בה אנו מצויים, וכן המערכה הבינלאומית והמאבק על דעת הקהל העולמית, עולה החשיבות לחקירה מהירה ויעילה של החשדות, באופן שיסייע לשמירה על ביטחון המדינה ויחסי החוץ שלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך לכך, התנועה לאיכות השלטון גם מבקשת מהיועצת המשפטית לממשלה שתפעל על מנת לבטל באופן מיידי את הדרכונים שניתנו, וכן לבחון מחדש את האישורים למתן הדרכונים אשר הונפקו לגורמים שאינם אמורים לקבלם. לעמדת התנועה, הצורך בבחינה מעמיקה ויעילה של הדרכונים אשר הונפקו בחוסר סמכות גובר בימים אלו, לנוכח מצב החירום בו מדינת ישראל מצויה, ולמען השמירה על האינטרסים המדיניים והביטחוניים של מדינת ישראל ברחבי העולם ומול הקהילה הבינלאומית.

עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון: "פשיטת רגל של השירות הציבורי במדינת ישראל – שר ומנכ"ל שהופכים אותנו למדינת עולם שלישי. דרכון דיפלומטי הוא קודש הקודשים של השירות הדיפלומטי ויחסי החוץ של מדינת ישראל, הנושא אותו הוא נציג רשמי ובעל תפקיד של המדינה. לא ייתכן שמסמכי מעבר רשמיים כאלו יהפכו לתמורה ואתנן לשוחד פוליטי של קבלן קולות שפילס את דרכו לתפקיד שר החוץ של מדינת ישראל, תוך שהוא רומס את כללי המנהל התקין ועקרונות השירות הציבורי של מדינת ישראל. אנחנו קוראים לשלול את הדרכונים לאלתר, ולמצות את הדין עם שר החוץ כהן ומנכ"ל משרדו שעברו על החוק. לאזרחי מדינת ישראל צפויה עבודה קשה ויסודית בניקיון השירות הציבורית מתרבות המעכרים והשוחד הפוליטי שהשתרשה בה, המאבק יהיה ארוך וקשה – ובסופו הציבור, ימין ושמאל שלובי ידיים, ינצחו. אין לנו ברירה אחרת".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button