מבזקיםצבא וביטחון

באופן חריג ותקדימי: אלוף פיקוד מרכז מערער על החלטת בית המשפט הצבאי

אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס הגיש (חמישי) ערר על החלטת בית המשפט לקצר בחודשיים את משך הצו המנהלי שהוצא כנגד פעיל ההתיישבות אלישע ירד. זוהי הפעם הראשונה בה אלוף פיקוד מערער על החלטת בית משפט צבאי בעניין. אלישע ירד: "רדיפה אישית כנגד מי שמעז להעביר ביקורת על מדיניותו". עו"ד עדי קידר מארגון חוננו: "שיא חדש במלחמה המוטרפת של האלוף פוקס בהתיישבות"

אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס הגיש ערר על החלטת בית המשפט הצבאי לקצר בחודשיים את משך הצו המנהלי שהוצא כנגד פעיל ההתיישבות אלישע ירד וכך צפוי תוקף הצו לפוג בסוף החודש. זוהי הפעם הראשונה בה אלוף פיקוד מערער על החלטת בית משפט צבאי בעניין. פוקס נימק את הערר בכך שירד מהווה סכנה לביטחון ביהודה ושומרון: "מלחמת חרבות ברזל הגדילה את הסיכון לכך שתתפרץ אלימות באזור איו"ש ועל כך הסיכון הנשקף מירד גדול אף יותר בתקופה רגישה זו".

הערר שהגיש פוקס מצטרף לפעולות רבות כנגד המתיישבים ביהודה ושומרון אותן נוקט פוקס לאחרונה. לפני יומיים הודיע פוקס לנריה בן פזי, בעל חוות המכוך שבבנימין, על כוונתו להוציא נגדו צו הגבלה, בכפוף לשימוע. בן פזי, אב לחמישה, הינו דמות בכירה בחוות החקלאית וידוע כדמות מפתח שקציני צה"ל בכירים ודמויות פוליטיות בכירות מגיעים אליו לחווה באופן קבוע. בן פזי מעבד שטחים חקלאיים נרחבים מגדל ואחראי לעדרי צאן ובקר רבים, הצו אותו בכוונת אלוף הפיקוד, יהודה פוקס להוציא כנגדו ירחיק אותו מביתו, משפחתו ומהמשק החקלאי, ויפגע פגיעה אנושה בהתיישבות היהודית באזור כוכב השחר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אלישע ירד הגיב לערר שהגיש פוקס ואמר: "הופתעתי לגלות דרך התקשורת כי האלוף פוקס החליט לעקוף את החלטתו של בית המשפט הצבאי. עד כה לא נמסר לידיי שום מסמך או זימון רשמי מבית המשפט, והעובדה שהאלוף בחר לרוץ לכלי התקשורת ולנהל משם מאבק פוליטי כנגדי רק מראה כי מדובר ברדיפה אישית כנגד מי שמעז להעביר ביקורת על מדיניותו ביהודה ושומרון. מדובר בהתנהלות דיקטטורית ורודנית שמטרתה להרתיע מפני ביקורת ציבורית ופרסומים עיתונאיים העוסקים באלוף. מסתבר שמה שיש לפוקס לעשות בזמן מלחמה הוא להשתיק ביקורת ולהתנכל להתיישבות היהודית".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את ירד מסר: "שיא חדש נשבר היום במלחמה המוטרפת של האלוף פוקס בהתיישבות. למעלה מ-20 שנה אנו מייצגים אזרחים נגדם מוצאים צווי הגבלה – מעולם לא נתקלנו בערעור שמגיש צה"ל על החלטת בית המשפט הצבאי. אנו נדרוש מבית המשפט המחוזי לגלגל את הערר מכל המדרגות תוך חיוב המדינה בהוצאות. אין לי אלא להצר על כך שבימים אלו של מלחמה קשה בה נופלים מתיישבים רבים בוחר אלוף פיקוד המרכז להשקיע את מרצו וזמנו ברדיפה אחריהם".

אלישע ירד - מתנחל
צילום: אברהם שפירא

Back to top button