צבא וביטחון

מאירים גבורה – מפכ"ל משטרת ישראל הדליק נר ראשון של חנוכה עם משפחות שכולות

שוטרי משטרת ישראל הדליקו היום (חמישי) במקביל נר ראשון של חג החנוכה בכלל תחנות המשטרה ברחבי הארץ, במג"ב ובנציגויות המשטרה בעולם, יחד עם נציגי קהילה בכל תחנה ותחנה. טקסי ההדלקה ברחבי הארץ התקיימו בסימן "מאירים גבורה" והשתתפו בהם קהילות אשר פונו מבתיהם בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", משפחות חטופים, משפחות שכולות, שורדי שואה, מרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית, קהילת יוצאי אתיופיה, שוטרים, שוטרות, לוחמים ולוחמות שנפצעו ועוד.

מדובר באירוע שמובילה חטיבת קהילות זאת השנה השלישית בראשות מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, אשר הדליק את הנר הראשון עם מפקד מחוז דרום, ניצב אמיר כהן, ראש חטיבת קהילות, תת ניצב סיגל טולדו ורב המשטרה, נצ"מ רמי ברכיהו, בתחנת המשטרה החדשה בעיר שדרות, יחד עם משפחות שכולות של שוטרים אשר נהרגו במערכה. טקס ההדלקה שודר בלייב לכלל תחנות המשטרה בארץ והנקודות בהם צוינו הדלקות המשטרה.

במהלך הטקס אמר מפכ״ל המשטרה : "מדי שנה, אנו מתכנסים, כלל יחידות המשטרה להדלקת נרות חנוכה בצוותא. אנו שבים ומספרים על גבורת המכבים, שלחמו מעטים מול רבים. על האמונה כי ימצא כד שמן להדליק בו אור. ועל התקווה כי יצליח האור לגבור על החושך.
מפרוץ המלחמה, היינו עדים לטרור חמאס – דעאש, למכונת רצח שתכליתה השמדה. לטבח נפשע שלא מבחין בין אדם לאדם ובין דם לדם שוטרי משטרת ישראל ולוחמיה היו אלו הראשונים בחזית תוך הפגנת חירוף נפש ניהלו השוטרים קרבות עזים, נלחמו בחוליות המחבלים הרצחניות והגנו בגופם על העורף. הם פעלו במסירות וגבורה עילאית להגנת חיי התושבים. עמדו מול האויב האכזר כפי שעשו יהודה המכבי וצבאו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר המפכ"ל: "במהלך הקרבות איבדנו מטובי בנינו ובנותינו, חמישים ותשעה גיבורים וגיבורות אשר עמדו כחיץ בין המרצחים לאזרחים וחירפו נפשם למען הצלת חיי אדם. מאות שוטרים ושוטרות נותרו פצועים בגוף ובנפש. השוטרים יצאו לקרב עקוב מדם כאשר בנפשם פועמת תחושת השליחות, מסירות הלב והנכונות לחתור למגע ללא מורא. הם היו עדים למראות הזוועה, גילו תושייה ודבקות במשימה והמשיכו לפעול תחת אש, תוך חילוץ אזרחים מהתופת. המלחמה הוכיחה יותר מתמיד – את עוז הרוח המפעם בלבבות שוטרי משטרת ישראל. את נחישותה ומקצועיותה להגנת ביטחון הפנים. את החתירה למגע, גם כאשר בידינו אקדחים בלבד, הכל למען הצלת חיים, למען ההגנה על הבית ועל תושבי מדינת ישראל. זוהי חובתנו הנעלה – שעוברת כלפיד האש מדור המכבים לדורנו אנו. אשרינו שיש לנו שוטרים ואזרחים כמותכם".

מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן: "ערך הגבורה הוא מסמליו המרכזיים של חג החנוכה, בתקופת החשמונאים הייתה זו גבורתם של מעטים מול רבים. בשבעה באוקטובר היו אלו השוטרים והשוטרות הגיבורים והגיבורות שלנו שהסתערו באומץ לב ובנחיתות מספרית מול מאות מחבלים מצויידים בחימוש כבד. כאשר לנגד עינהם מטרה אחת קדושה – הצלחת חיי אדם. השוטרים יחד עם כיתות הכוננות, לוחמי מג"ב, לוחמי צה"ל, רבש"צים ואזרחים אמיצים הם בלמו את המתקפה ומנעו את הרחבת הטבח בערים וביישובים נוספים – הם המכבים של דורינו. ישראל נלחמת – ולנו יש זכות והזדמנות היסטורית אדירה להיות מגיני העם והארץ בשעתה הקשה של מדינת ישראל. נמשיך יחד עד הניצחון כי אנחנו עם מנצח ואת נר הניצחון אנחנו נדליק במשך כל הדורות".

קרדיט: דוברות המשטרה
מפכל המשטרה מדליר נר חנוכה עם משפחות שכולות
קרדיט צילום: דוברות המשטרה.
מפכל המשטרה מדליר נר חנוכה עם משפחות שכולות
קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

Back to top button