חדשות הארץמבזקים

דרור קפלון מבארי שנרצח בטבח, יובא למנוחות ביום ראשון בקיבוץ משמרות

קיבוץ בארי הודיע הערב (חמישי) על מותו של דרור קפלון שהוגדר חטוף מאז ה-7 באוקטובר . "בצער רב ובלב שבור אנו מודיעים על פטירתו של דרור קפלון, שנרצח במתקפה האכזרית על קיבוץ בארי בשבת 7.10.23. אשתו, ד"ר מרסל פרייליך קפלון נרצחה גם בטבח".

דרור קפלון ז"ל בן ה-68 אב לשלושה ילדים, שתי בנות ובן, וסבא לחמישה נכדים. בן לניצולי שואה שהתגורר בקיבוץ בארי יחד עם אשתו מרסל, ד"ר לכימיה ממכון ויצמן. דרור היה מתנדב בספריה של קיבוץ בארי, שומע פודקאסטים, מבשל אוכל בריא ובעיקר מבלה עם חמשת נכדיו.

בבוקר יום השבת השחורה ב-7 באוקטובר הוא נחטף מתוך ממ"ד ביתו שבקיבוץ. באותו יום ילדיו קיבלו ממנו את ההודעה האחרונה בשעה 10:27. למחרת הם קיבלו סרטון שבו נראו דרור ומרסל, אשתו, מובלים כפותים לעבר גדר הקיבוץ. גופתה של מרסל זוהתה כשבוע לאחר מכן. במשך 62 יום העריכו כי דרור נלקח בשבי חמאס, אך היום כאמור משפחתו התבשרה כי הוא נרצח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ארנון למפרום חברו כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "דרור קפלון איננו. דרור שירת אתי באותה מחלקה בפלוגת מחזור נובמבר 1974 בגדוד הצנחנים 202 במשך 14 חודשים. דרור היה אחד משני החניכים המצטיינים של המחלקה (השני היה ארנון שורצמן ז"ל שנפל במבצע ליטני). לאחר מכן נפרדו דרכינו. בשנת 2005 נפגשו חיילי המחלקה ומאז נפגשנו פעמיים-שלוש בשנה. בשבת 7 באוקטובר היינו בקשר הודעות בוואטסאפ עד אחרי שעה 10 בבוקר. לאחר מכן נותק הקשר. במשך כעשרה ימים לא נודע גורלם של דרור ושל אשתו ד"ר מרסל פרייליך קפלון. העיתון "וושינגטון פוסט" פרסם סרטונים של החמאס אשר באחד מהם דרור ומרסל הולכים – ובשני שוכבים. ב-17 באוקטובר נודע שמרסל נרצחה – אך גופתו של דרור לא נמצאה. הערב הודיעה לי מעיין קפלון קדרי, אחת מבנותיו של דרור, שצה"ל בישר לה על מותו של אביה. אף שאין זו הפתעה – זו מכה קשה וכואבת."

ארנון תיאר בפוסט שפרסם ב-16 באוקטובר את ההתכתבות ביניהם ביום מתקפת הטרור של חמאס: "דרור הוא יליד קיבוץ רוחמה ויש לו שלושה ילדים בוגרים: מעיין קפלון-קידר, נועם קפלון ומורן קפלון וכן חמישה נכדים. הוא עצמו עבר לגור בקיבוץ בארי עם אשתו השנייה מרסל פרייליך. בשנים האחרונות, לפני שפרש לגמלאות, עבד כמנהל הקהילה בקיבוצים יד מרדכי וגבים. ביום שבת 7 באוקטובר התעוררתי מוקדם והבנתי מאמצעי התקשורת שיש ירי רקטות על הדרום והמרכז. בשעה 7:22 פניתי אל חברי קבוצת הוואטסאפ בשאלה: "בוקר טוב לחבריי באזור המרכז והדרום. האם שמעתם אזעקות? יירוטים? נפילות? בשורות טובות לכולנו."

בשעה 7:32 השיב דרור: "יש חדירה לקיבוץ. מתנהל קרב יריות באזור שלנו."
בשעה 8:24 כתב דרור: "כאן המצב קשה יש נפגעים והשתלטו על בתים. נקווה שיפסחו עלינו. סגורים בממ"ד. המתפללים שיגמר."
בשעה 9:01 הרגיע אותנו דרור: "כרגע הגיעו כוחות מיוחדים. נקווה [ש]סיימו את הסיוט." אולם לאחר ארבע דקות כתב: "האירוע טרם הסתיים".
בשעה 10:06 שאלתי: "היי דרור. מה המצב בקיבוץ בארי?"
בשעה 10:09 השיב דרור: "ממשיכים קרבות כבדים בכמה אזורים בקיבוץ. יש נפגעים לא ברור כמה. נראה כי חדרו מאות מחבלים ולא עשרות כפי שמדווחים. זה סיוט. נקווה שהכוחות המיוחדים ישתלטו על המצב במהרה. אמן".

מאז איננו יודעים מה עלה בגורלם של דרור קפלון ומרסל פרייליך. לא נשאר לנו אלא לקוות לסיום הסיוט ולשובם הביתה במהרה.

פוסט זה פורסם לראשונה ב-16 באוקטובר 2023. בבוקר ה-18 באוקטובר 2023 עדכנתי: התפרסמה ב"הארץ" מודעת אבל מטעם מכון ויצמן לזכרה של ד"ר מרסל פריליך קפלון ז"ל. אנו ממשיכים לחכות ולקוות למידע חיובי על גורלו של דרור קפלון."

היום כאמור נודע על הירצחו. ההלוויה תתקיים ביום ראשון 10 בדצמבר בקיבוץ משמרות.

דרור קפלון ז"ל
דרור קפלון ז"ל. צילום: פרטי
דרור קפלון ואשתו מרסל.
דרור קפלון ואשתו מרסל. צילום: פרטי

Back to top button