חדשות הארץמבזקים

גל איזנקוט הובא למנוחות בהרצליה: "אני מצדיע לך בן אהוב"

אל בית העלמין הצבאי בהרצליה הגיעו הבוקר (שישי) מאות בני אדם ללוות את רס"ר (במיל') גל איזנקוט לוחם בגדוד 699 בעוצבת 'חצי האש' (551), בנו של השר והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, שנפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה, בן 25 בנופלו.

האב ספד לבנו: "גלוש, בננו הצעיר. אמא ואני עומדים פה עם קהל רב, לחלוק לך כבוד אחרון. נולדת לפני 25 שנים בעת ששירתתי כמחט גולני. אמא עדכנה אותי שהיא בדרך לבית החולים, מיהרתי מרמת הגולן אך הגעתי באיחור. לפני שלושה חודשים בטיול משפחתי הזכרתי את זה. אתה אמרת לי באחת משיחות הנפש שלנו שהייתי חסר לך מאוד הרבה מאוד שנים. עניתי לך שאני בטוח שאמא הייתה בשבילך כל הזמן והייתי גאה מאוד ושמח לראות את הקשר העמוק והמיוחד שלך עם אמא והאחים. התפעלתי מהרצינות התהומית שלך לצד רוח ההומור ורוח השטות. מצוינות הייתה אצלך דרך חיים."

עוד הוסיף "אני מבטיח לך שנהיה משפחה מלוכדת כדי שההקרבה שלך לא הייתה לשווא. אני מצדיע לך בן אהוב. אני מתחייב בפניך שנעשה הכל כדי להיות ראויים בתרומה להחלטות הנכונות למען מי שהקריב, למען חבריך לנשק ולמען העם הישראלי כולו שמחבק אותנו בשעה הקשה הזו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר בני גנץ אמר בהספד: "גדי, כשאישרנו תכניות ידענו את משמעותן. ידענו שהחיצים על המפות יכולים להפוך לחיצים בליבו של משפחות טובות ויקרות. ואתה, אחי ורעי לנשק, שותפי, אתה ומשפחתך הם ההתגלמות של הדוגמה האישית. של הצבת האינטרס הלאומי מעל לכל שיקול אישי. אתה הבנת את המשמעות היטב".

עוד הוסיף השר גנץ "כשישבנו במפקדת האוגדה ונפתחה דלת החמ״ל שהפכה לארורה, דומה ברגע זה לכל כך הרבה דלתות שפתחת בעבר, הסתכלתי עליך. כשיצאת אמרתי לעצמי – זה לא מגיע לאף אחד, זה לא מגיע לגדי. אתה יצאת מהדלת, בלי הנקישה, בלי לראות את הרכב של המבשרים מגיע, עם הצניעות קור הרוח והמנהיגות השקטה כל כך ואני ידעתי כבר. ידעתי שמבית כמו שלכם גדלים גיבורים שיוצאים לקרב על הבית. רק מי שאוהב את המולדת ומתחנך לשמור עליה ולצעוד בראש עלול ליפול למען הבטחת עתידה".

אחיו הצעיר של השר ניר ברקת, סא"ל ערן ברקת מפקד ביחידה של גל איזנקוט ז"ל, נשא דברי הספד.

Back to top button