חדשות הארץמבזקים

שגריר ישראל באו"ם: התעוררתם? את הקריאה להפסקת האש תפנו לסינוואר

שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן מתח הערב (שישי) ביקורת חריפה בנאומו במועצת הביטחון בנוכחות מזכ״ל האו״ם על הארגון והעומד בראשו והסוכנויות שמפעיל האו"ם ברצועת עזה. "אם המועצה רוצה הפסקת אש, עליה לדרוש זאת מחמאס שהפר את שתי הפסקות האש האחרונות: ב-7 באוקטובר ושוב לפני מספר ימים. מדוע אינכם מפנים את הקריאה להפסקת האש כלפי יחיא סינוואר? מדוע אינכם פונים לאיסמעיל הנייה?".

ארדן הוסיף ואמר: "למה התעוררתם רק עכשיו ולא כשחמאס הפר את ההפוגה האחרונה וגרם לה לקרוס? כשמקשיבים לדיונים כאן במועצה מתקבל הרושם כאילו חמאס לא קיים בכלל והכל קשור למה שישראל עושה. חמאס הוא האחראי היחיד למצב בעזה. הפסקת אש רק תחזק את שלטון הטרור של החמאס בעזה ותאריך את הסבל לשני הצדדים".

השגריר הישראלי סיפר כי: "היום הוא היום הראשון של חנוכה. זהו אחד החגים בו אנו חוגגים את הניצחון של העם היהודי נוכח הניסיונות להשמידנו בכל דור ודור. מעצמות ניסו למנוע את נוכחותנו בארצנו, בירושלים, עוד לפני ישו. לפני מוחמד. זהו חג שמסמל את ניצחון האור על החושך. היום אנו מוצאים את עצמנו שוב מוקפים בחושך. מול כוחות שמבקשים להשמיד אותנו, ולעשות לנו דמוניזציה ודה-לגיטימציה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ארדן הדגיש כי: "המסורת היהודית מלמדת ,שאפילו מעט אור דוחה הרבה חושך. כל אחד מכם יכול להיום כאן האור, שיפזר את החושך באו״ם ויחשוף את האמת. אני מתפלל שנראה עוד נס חנוכה כאן באו"ם, ושבורא עולם יאפשר לאמת ולאור לנצח כאן במועצה. שנראה את חמאס מובס בקרוב, כדי שגם הישראלים וגם העזתים יוכלו לחיות בחופשיות. ללא אלימות וללא פחד".

השגריר ארדן חתם את דבריו כשאמר כי: "ישראל תמשיך במשימתה – השמדת חמאס והחזרת כל החטופים. אנו נשלים את משימתנו תוך תמיכה בכל יוזמה הומניטרית לשיפור מצבם של תושבי עזה. מי שבאמת רוצה שלום וביטחון, חייב להבין שהדרך היחידה להשיג זאת היא השמדת חמאס – לא על ידי קריאה להפסקת אש, שרק תאריך את המלחמה והסבל של כולם. אין אפשרות אחרת".



שגריר ישראל באו"ם - גלעד ארדן
ארכיון צילום: האו"ם


צילום:שגרירות ישראל באו"ם
צילום:שגרירות ישראל באו"ם

Back to top button