חדשות הארץמבזקים

בתגובה לסרטון הויראלי: זו הסיבה האמיתית לכך שהמזון והציוד נשאר בשטח

לאחר שהופץ הסרטון בו נראה לוחם צה"ל מביע כעס על כך שנשאר אוכל וציוד רב זרוק בשטח עזה, שהפך לויראלי וצבר עשרות אלפי צפיות, כעת מתבררות הנסיבות האמיתיות.

מבדיקה עם גורמי צבא עולה כי המגנן (מתחם מבוצר בו שוהים הכוחות בשטח) שצולם על ידי אותו לוחם, פונה באופן חפוז לאור החלטות מבצעיות. בלחימה ישנן סדרי עדיפויות, כמו איזה ציוד לקחת ומה, אשר מוגבל במספר אמצעים וזמן והתקבלה החלטה מודעת לקחת תחמושת, סוללות ודלקים. הציוד שנותר שטח, לא היה מקום וזמן ונשאר על הקרקע.

עוד עולה כי משטחי המנ"קים (מנות קרב) לא נשרפו על מנת להתחמם כפי שטען אותו לוחם בסרטון, אלא היה ניסיון לשרוף שלא ייפול לידי מחבלים. ניסיון שלא צלח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אחד הלוחמים מחטיבת הצנחנים שנחשף לסרטון אמר: "בסרטון הציגו את הדברים בצורה מבישה שלא מכבדת אף אחד ובוודאי לא את אומרם. הסרטון עושה עוול נוראי לעשרות קצינים נגדים חיילים שפועלים לילות קיימים לספק את לוחמינו היקרים בכל נקודה בהם הם שוהים. בהחלט יש לנו מה לשפר, בהחלט יש לנו מה ללמוד. אבל להשמיץ בצורה כל כך מזלזלת ופוגענית. פשוט מצער אותי שזו הדרך שבה בחר החייל בסרטון לעשות את הדברים."

עוד הוסיף הלוחם: "אני בהחלט אשמח אם החייל יגיע להיות איתנו וללמד אותנו לעשות את הדברים טוב יותר בעומק ולתקופה ארוכה. מכל מלמדי השכלתי. מקווה שנלמד לעשות את הדברים טוב יותר. אני בטוח שמדובר במצביא גדול שניהל בעבר מגננים כאלה באין ספור מלחמות".

גורם צבאי ציין כי "הנסיבות המבצעיות שהובילו לנטישת המגנן והאמצעים נבדקים על ידי פד"ם, בכל מקרה ניתנה הנחייה לאסוף את כל מה שנשאר על ידי אוגדה 36 ולקיים במקום מסדר סמאו"ג (סגן מפקד אוגדה).

בכתבה זו נעשה שימוש במדיה לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected] או בוואטסאפ

Back to top button