צרכנות

טויוטה קורולה יד 2: מהם השנתונים הכי מוצלחים?

קרדיט תמונה Shutterstock

הדורות ה-11 וה-12 הם המשתלמים ביותר עבור נהג ישראלי שמחפש טיוטה קורולה יד 2. מה היתרונות שלהם, ואילו שנתונים ספציפיים יקלעו בול לצרכים שלכם בחיסכון מקסימלי?

אורן הדר, תוכן שיווקי בשיתוף Carwiz

ישראלים אוהבים קורולה, ולא רק הם. המשפחתית של טויוטה היא המכונית הכי נמכרת בהיסטוריה. מאז הושקה באמצע שנות השישים ועד 2013 נמכרו 40 מיליון יחידות בכל העולם, וגם בעשור האחרון ניצבת הקורולה בראש טבלת המכירות העולמית שוב ושוב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כך נוצר מצב בו שוק המשומשות העצום שלה כולל ערב רב של דגמים, דורות ואפשרויות למי שמחפש טויוטה קורולה יד 2. מדריך זה יציג לכם את הדורות המומלצים ביותר בשוק הישראלי, ואת השנתונים שהכי כדאי לחפש.

מדוע הקורולה היא להיט מכירות?

אחת הסיבות להצלחת הקורולה היא אמינות חריגה. לקורולה מספר קטן מאוד של תקלות וכמעט שאין "מחלות דגם", והיא נוחה וזולה לתיקון. כך קנתה למשל, את חברות הליסינג בארץ ובעולם. האמינות הזאת מושגת בזכות תהליך ייצור יוצא דופן.

יצרניות רכב בדרך כלל מפעילות תהליך מסורבל בו כל תחנה במסלול הייצור של המכונית תכלול כמה שיותר רכיבים וצעדים, כדי לחסוך זמן. לעומת זאת, תהליך הייצור של טויוטה כולל רק את המינימום הנדרש בכל תחנה, מה שמאפשר מיקוד בבקרת האיכות וצמצום טעויות מעגליות.

האמינות הזו, בשילוב עם חיסכון בדלק, אבזור מוצלח ומרחב פנימי מכובד, הם שהפכו את הקורולה ללהיט מתמשך בארץ ובעולם. אז אילו דגמים ושנתונים הם המומלצים ביותר למי שמחפש טויוטה קורולה יד 2?

דור 11: שנתונים 2013-2018 בישראל

עיצוב, מבנה ומרחב: הסגנון לא מסובב ראשים, אם כי אלגנטי ונאה. בסיס הגלגלים הוארך ל-270 ס"מ, יותר ארוך ב-10 ס"מ מהדור הקודם, מה שהשפיע משמעותית על החלל הפנימי: נוח לשבת מלפנים ומאחור, ותא המטען גדול ביחס לקטגוריה.

הנעה וביצועים: תיבת ההילוכים הוחלפה באחת רציפה בעלת שבעה הילוכים, לעומת ארבעה ותיבה אוטומטית רגילה בדור הקודם. התוצאה היא חוויית נהיגה חלקה יותר, ושיפור החיסכון בדלק ל-17.8 ק"מ לליטר. הקורולה בדור זה מונעת במנועי בנזין של 1.6 ליטר, שמספקים 132 כ"ס; ההיגוי מדויק, וחוויית הנסיעה שקטה ונינוחה.

אבזור ובטיחות: טויטה נתנה לקורולה בדור ה-11 מערכת מולטימדיה יצירתית, בעלת מסך מגע, בלוטות' ותמיכה מלאה בשיקוף מסכי סמארטפונים אל מסך הקונסולה הראשית. זה מאוד נוח כשרוצים לנווט בווייז, אך יכול להפריע כשהמסך מוצף בהתראות של אפליקציות. בשנתונים מאוחרים נכנסה ערכת בטיחות אקטיבית שכוללת בלימה אוטונומית, ואיתה מערכת התרעת סטייה מהנתיב, זיהוי תמרורים וחיישני אורות גבוהים אוטומטיים.

שנתון יד שנייה מומלץ: דגמי 2016 הם בחירה טובה עבור נהגים שרוצים לחסוך מבלי להתפשר על הבטיחות. בשנה זו קיבלה הקורולה את חבילת הבטיחות האמורה, וההבדלים בין שנתון זה והשניים שאחריו זניחים למדי.

דור 12: שנתונים 2019-2022 בישראל

עיצוב, מבנה ומרחב: הפעם קיבלה הקורולה סגנון יותר אגרסיבי מראשיתה, וגרסת ההאצ'בק משדרת גם ספורטיביות ועוצמה. היתרון העיצובי נותן לקורולה יותר אופי, שקצת חסר לה בדורות קודמים, והעיצוב יקסום לנהגים שרוצים מכונית משפחתית חסכונית שגם נראית אנרגטית. מבפנים, יש לדור ה-12 מרחב פנימי מכובד, מושב רחב ונוח מלפנים, ומרווח רגליים לא רע מאחור.

הנעה וביצועים: הגרסה ההיברידית מספקת 122 כ"ס, והרכיב החשמלי במנוע מבטיח תגובה זריזה ונסיעה יעילה מאוד – צריכת הדלק עומדת על 18.2 ק"מ לליטר. בידוד הרעשים טוב וחוויית הנסיעה מוצלחת ותספק נהגים שאוהבים לתת גז ולתפוס מהירות פה ושם, כשמותר.

אבזור ובטיחות: טויטה נתנה לדור ה-12 מסך מדיה גדול יחסית לתקופתו (9 אינץ') וממשק מגע מוצלח, בקרת אקלים משופרת, משטח לטעינה אלחוטית של סמארטפונים, מצלמת חנייה ותצוגה בעברית, כמו גם מפתח חכם. ערכת הבטיחות האקטיבית שופרה משמעותית, וסנכרנה את תיקון הסטייה מהנתיב עם בקרת השיוט החכמה, הוסיפה התרעה על תאונה כולל מערכת זיהוי רוכבי אופניים והולכי רגל, ומערכת ניטור שטחים מתים שיודעת לזהות תנועה חוצה מאחור.

שנתון יד שנייה מומלץ: דגמי 2019 מומלצים בחום, וההבדלים בינם ובין המאוחרים יותר אינם גדולים. נהג שמחפש טויוטה קורולה היברידית ימצא בה את מבוקשו.

לסיכום

מבחר הקורולות בישראל עצום, והשנתונים שהומלצו כאן אינם האופציות היחידות; אפשר למצוא גם קורולה 2014 שנוסעת נהדר ונשמרה היטב. אך דגמי 2016 ו-2019 משקפים מקסימום תמורה למחיר, ויש גם המון מהן בשוק המשומשות, כך שלא תתקשו למצוא אחת מוצלחת. בכל מקרה, זיכרו שחשוב לבדוק את הרכב בצורה מקצועית ומקיפה – ולוודא שהמכונית טופלה כהלכה במוסך מתאים, ולא עברה תלאות בלתי צפויות.

* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם קארוויז שהינו מותג של מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. מספר רישיון 54414.

Back to top button