מאמריםמבזקים

הפתרון של ניצב בדימוס בורובסקי לטיפול במחבלים העצורים במלחמה

"ממשלת ישראל חייבת להקים עכשיו תוך לחימה את כלא המחבלים המרכזי היחיד בארץ שימוקם בלב המדבר ויתוחם באזור הריגה של 2-3 ק"מ. על השב"ס להודות שאינו בנוי ומתאים לטפל בו זמנית באסירים ביטחוניים ופליליים"

בקריאה זו יצא הבוקר (שני) ניצב בדימוס עו"ד יעקב בורובסקי, לשעבר מפקד המחוז הצפוני, ראש אגף תכנון, סגן ראש אגף מבצעים, מפקד מרחב העמקים, מפקד תחנת חיפה, מפקד תחנת זבולון ועוד. שמו אף עלה כמועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה. בורובסקי שימש גם כיועץ בכיר למבקר המדינה בנושא שחיתות שלטונית.

ניצב בדימוס יעקב בורובסקי , מרחיב: "ממשלת ישראל חייבת 'לחשב מסלול מחדש' נוכח המציאות הכואבת והמדיניות הכושלת כמו גם כמות המחבלים שנעצרו ורבים נוספים שייעצרו במלחמה, להקים את הכלא שימוקם בלב המדבר כשלוחה של כלא נפחא שיתוחם באזור הריגה של 2-3 קילומטרים וכל מי שנמצא בתוכו בן מוות. אין זה משנה אם הוא אסיר שברח או מחבל שנכנס לאזור כדי לפרוץ לכלא. התנאים בכלא יהיו תואמים; מדוייקים ומינימליים כפי שמתחייב מהדין הבינלאומי, והאמנות בנושא".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדבריו, "במסגרת העיוורון ומדיניות התן וקח שהתפתחה במהלך השנים, טעתה מערכת הביטחון כאשר העבירה את האחריות לטיפול במחבלים מהצבא לשרות בתי הסוהר" והוא אף מפרט על אירוע מהעבר, "שימשתי כמפקד מרחב עמקים של משטרת ישראל בעת שהתנהלה חקירה של רצח בכלא, כאשר מנהיגי המחבלים בכלא סירבו לאפשר כניסת חוקרים לתאי הכליאה לצרכי חקירת רצח בכלא מגידו."

עוד הוסיף כי "נציב שב"ס דאז ביקש לבדוק אישית את הנושא ונדברנו להגיע לכלא יחדיו. 'דובר' האסירים הביטחוניים יצא למו"מ עם מפקד הכלא שהסתיים ללא הצלחה, כאשר המבטים המבויישים והמושפלים של כל בכירי השב"ס רק העידו מי באמת שולט בכלא ומהי מדיניות של קניית שקט".

עוד טוען ניצב בדימוס יעקב בורובסקי: "חלוקת המחבלים בבתי הכלא השונים לפי אזור מגוריהם: איו"ש ועזה ומתן תנאי אסיר למחבלים בתוככי הארץ, יצרו את הקמת מפקדות טרור ואת מבנה החמאס, הג'יהאד האסלאמי והפתח. ארגוני הטרור אכן סיפקו מידע לשב"כ ובכך מילאו את חלקם בהסכמים הלא כתובים הסכמי התן וקח מחד וקניית שקט מאידך, מדיניות שלעיתים כללה גם תמריצים בדמות קשרים מיוחדים כאלה ואחרים".

ניצב בדימוס יעקב בורובסקי , ממליץ לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר , "הוא חייב להפיק לקחים אסטרטגיים ולא לראות בשלילת תנאים לאסירים הביטחוניים כהישג ולהתגאות בו". בנוסף, סבור בורובסקי כי "שר הביטחון יואב גלנט חייב לראות ראיה אסטרטגית ולהודות כי המדיניות הנוכחית גרמה לנזק אדיר לביטחון המדינה, כאשר סוגיית האסירים הביטחוניים הפכה לקלף מיקוח שהיא יציר מדיניות כושלת עד עיוורון מחד ומנגד מדגרה של של טרור רצחני בחסות שב"ס"

לדבריו, "השב"כ חייב להתאים את עצמו למציאות לפיה ארגוני הטרור השיגו מסוגיית האסירים הביטחוניים הרבה יותר מאשר השב"כ ועל השב"ס להודות שאינו בנוי ומתאים לטפל בו זמנית באסירים ביטחוניים ופליליים. שינוי האחריות מהשב"ס לצבא יתרום תרומה מהותית לביטחון ישראל ולהיפך. זו עת למעשים ותיקונים מן היסוד".

ניצב בדימוס עו"ד יעקב בורובסקי
ניצב בדימוס עו"ד יעקב בורובסקי. צילום: רונן פדידה

Back to top button