מבזקיםפוליטי / מדיני

מהומה בוועדת הכספים: ראשי המועצות ביו"ש דרשו שלא להצביע על התקציב

שורת ראשי מועצות מיו"ש הגיעו היום (שני) לוועדת הכספים בכנסת ודרשו מחברי הוועדה שלא להצביע על תקציב המדינה ללא מרכיבי הביטחון ביו"ש, בתגובה החלו חברי כנסת מהשמאל לתקוף את ראשי המועצות ובמקום פרצה מהומה. בדיון השתתפו ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, ראש מועצת בית אל שי אלון וראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר בדיון: "אנחנו הגענו לכאן מתוך תחושה של בושה גדולה. אני חושב שזו בושה למדינת ישראל שמרכיבי הביטחון שלנו, שנועדו להציל התושבים שלנו, מוכתבים על ידי פקידות. אף אחד לא עושה לנו טובה. הדם של התושבים שלי, הוא לא פחות אדום מהדם של תושבי מטולה וזרעית. זו שערורייה שאין כדוגמתה שפוליטיקאים שותים לנו את הדם כפשוטו, אחרי שתושבים שלי הלכו והקריבו את החיים שלהם כמו כל עם ישראל. תושבים שלי הלכו בהתנדבות עם אקדחים בשמחת תורה, לקחו נשקים ממחבלים מתים ומחיילים מתים והגנו על אנשים בבארי, ברעים ובניר עם. הם נהרגו שם, נפצעו שם".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן - ראש מועצת בנימין ישראל גנץ - ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן
צילום: נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת

לדבריו של דגן, "החמאס והפת"ח לא מסתירים שהם רוצים להרוג את התושבים שלי כמו שהם שחטו בעוטף עזה, ומשם לצאת לכפר סבא ולשחוט אותם שם. מדינת ישראל הגדירה מרכיבי ביטחון ועכשיו הופכים את זה לאירוע קואליציוני כאילו אנחנו שודדי ים. אני רוצה להגיד שני דברים: אחד, אף אחד לא עושה לנו טובה. הדם שלנו אדום לא פחות מהדם של אף אחד מהיושבים כאן ואנחנו צריכים לקבל את מרכיבי הביטחון מדין ולא מחסד. תפסיקו כבר עם ההסתה והשנאה הזאת, חשבנו שלפחות בזמן מלחמה נהיה ביחד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"שתיים, יושבת פה חבורה של אנשים מנותקת. בהצעה הזו כרגע שאתם מבקשים להצביע עליה, ולא מעניין אותי פוליטיקה או ימין שמאל, ולא מעניין אותי שום דבר, בהצעה הזו אין בתוכה את התקציב של הביטחון ביהודה ושומרון. כרגע בתקציב המדינה אין בכלל את רוב התקציב של יהודה ושומרון, ואני אומר לחברי הכנסת, כל מי שהגון ומבלי קשר לימין או שמאל, כמו שלא יעלה על הדעת שמצביעים על תקציב בזמן מלחמה בלי מרכבי ביטחון קטגורית של תושבי הצפון, כך לא יעלה על הדעת שיצביעו על תקציב מלחמה בלי מרכיבי הביטחון של יהודה ושומרון. מה קרה לכם?! יש לנו דם, יש גבול לפוליטיקה", הוסיף דגן.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר בדיון: "מעל שמונים אחוז מהגברים התושבים שלי בבנימין מגוייסים ונלחמים כעת בדרום ובצפון. מגיע להם ולמשפחות שלהם את ההגנה המינימלית שמגיעה לכל אזרח. מדובר במרכיבי ביטחון שיגנו על אלפי משפחות. אנחנו דורשים הגנה על הבית! אסור להצביע על התקציב בלי אישורי בטחון ליהודה ושומרון".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן - ראש מועצת בנימין ישראל גנץ - ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן
צילום: נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן הוסיף "כמו שאמרתם שאתם נבחרי ציבור, גם אנחנו נבחרי ציבור. זה תושבים שבחרו בנו בדיוק כמו שאזרחי ישראל בחרו בכם. חצי מיליון תושבים שלנו נמצאים בחזית, אותה חזית שבגללה נוחבה לא התנפלו לא על כפר סבא ולא על בית שמש ולא על עפולה כי אנחנו היינו שם ואנחנו ממשיכים להיות שם. לא יכול להיות שאנחנו נתחנן! לא קיבלנו שקל מתחילת המלחמה. בעצמנו השלמנו צרכי ביטחון, בעצמנו רכשנו קסדות. אנחנו מבקשים מימין ומשמאל יקחו אחריות על האזרחים שלנו שהם אזרחים שהם אזרחי כל המדינה", דברי נאמן.

צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button