מבזקים

שר האוצר סמוטריץ': "לצערי אנחנו עדים היום לקמפיין הסתה נוראי"

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נשא דברים היום (שני) בישיבת הסיעה ואמר כי "מדינת ישראל נמצאת במלחמה. כפי שהתחייבנו, מיד לאחר סיום העסקה להשבת חלק מהחטופים, שבנו ללחימה בכל הכח. לחימה עד הניצחון. אי אפשר שלא להביט על הימים בהם אנחנו נמצאים, ימי חנוכה, ימים בהם אנחנו חוגגים את ניצחונם של המכבים על היוונים, ניצחון של מעטים מול רבים, ניצחון של האור על החושך. המכבים של ימינו – לוחמי צה"ל הגיבורים שלוחמים ללא חת באויב אכזר."

"בכל יום אנחנו שומעים על שמות של גיבורים נוספים שנפלו על מלחמתה הצודקת והמוסרית של מדינת ישראל והשמירה על הבית." אמר סמוטריץ' והוסיף, "אני חוזר עכשיו מהר הרצל מלוויתו של סגן נתי איתן. אתמול הייתי בניחום אבלים אצל משפחת אייזנקוט וביום חמישי בפדואל אצל משפחתו של איתן פיש. מכולם אנחנו יוצאים מחויבים יותר לצוואת הנופלים ולציוויין של המשפחות – שהקרבן לא יהיה לשווא. שנשלים את המלאכה, נשמיד את חמאס ונחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל. אני שולח חיבוק ענק למשפחות הנופלים, מהעיר ומהכפר, בניהם של כל חלקי החברה הישראלית. עם ישראל כואב אתכם ומצדיע לכם."

השר סמוטריץ' מסר את תנחומיו לשר איזנקוט על נפילת בנו גל בקרב ברצועת עזה ואמר: " אני רוצה בהזדמנות הזו, לשלוח תנחומים לידידי השר גדי איזנקוט על נפילתו של בנו גל הי"ד. גדי הקדיש את כל את חייו למען ביטחון ישראל וכעת, הקריב את היקר מכל במלחמה על הבית. עם ישראל כולו מצדיע לך גדי. האויב האכזר נמצא בעזה, נמצא בצפון, ונמצא ביהודה ושומרון. הקבינט האזרחי בראשותי החליט אמש, לאחר דיון ממושך בו נשמעו עמדות גורמי המקצוע וראשי מערכת הביטחון, להמליץ לקבינט המדיני בטחוני שלא להכניס פועלים ערבים מיהודה ושומרון בעת מלחמה. מאוחר יותר הקבינט המדיני ביטחוני אימץ את ההמלצה ולא אישר הכנסת פועלים ערבים מיו"ש. מדינה חפצת חיים לא מכניסה את אזרחי האויב לתוכה בזמן מלחמה. זה נכון בעזה ונכון ביהודה ושומרון. כמו כן, הַחְלָטָתִי לקצץ את כספי עזה והתשלומים למחבלים מהכספים המועברים לאבו מאזן – בעינה עומדת. כפי שהתחייבתי לא יועבר שקל אחד לעזה ולמשפחות המחבלים הנאצים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר ציין כי "ישיבת הקבינט אתמול מסמנת שינוי כיוון חשוב של ממשלת ישראל. עמידה על הביטחון של אזרחי ישראל ויציאה מהקונספציה שקרסה שכסף קונה שקט ושהאויב ביהודה ושומרון שונה מהאויב ברצועת עזה. שרי הקבינט קיבלו החלטה נכונה למדינת ישראל בעת הזו למרות עמדתם של ראשי מערכת הביטחון שחשבו אחרת. מנהיגות אמיתית צריכה לשמוע את כלל הגורמים ולקבל בסופו של דבר את ההחלטה הנכונה למען מדינת ישראל. במדינה דמוקרטית הסמכות והאחריות הן של הדרג המדיני."

"התיקון לתקציב המדינה בשנת 2023 יאושר בעז״ה בקריאה שניה ושלישית השבוע. לצערי אנחנו עדים היום לקמפיין הסתה נוראי כנגד ההתיישבות ביהודה ושומרון בגלל הדרישה שלי להעביר תקציב של כ- 400 מיליון שקל לחיזוק הביטחון בהגנה על היישובים ועל ישראל הקטנה. הקמפיין הזה מצטרף למסע הסתה נוראי המתרחש מאז שמחת תורה ה-7 לאוקטובר שבמסגרתו חצי מיליון תושבי יהודה ושומרון מואשמים באחריות לטבח הנורא בדרום. הדבר היחיד שיש לי לומר בעניין הזה הוא תתביישו לכם! תשפילו עיניים מול עשרות אמהות ונשים של הנופלים מההתיישבות שנפלו על הגנת תושבי העוטף ומדינת ישראל. המחיר האיום והנורא שמשלמת ההתיישבות בקורבנות הוא גדול לאין שיעור ממשקלה בציבור, ונגדם אתם מסיתים?!* בהם אתם מטילים דופי בדרישה לקבל הגנה בסיסית מול האויב הערבי?!" אמר סמוטריץ' והוסיף: "אני קורא לכל ראשי המפלגות כולל ראשי האופוזיציה לגנות את הקמפיין הנורא הזה ולהתנצל בפני משפחות הגיבורים."

"פניתי לראש הממשלה ואני רוצה לומר פה משהו שלא ברור לי אם הוא מובן עד הסוף – 62 אחוזים מבעלי התפקידים שמתמודדים מטעם הציונות הדתית ברחבי הארץ – נמצאים בשעה זו במילואים." אמר, "אני לא יודע מה הולך במפלגות אחרות ואני בטוח שכולם מגויסים למערכה, אבל אי אפשר ואין שום הצדקה דמוקרטית לפגיעה כה אנושה בזכות להיבחר. אנחנו בדמוקרטיה, לדמוקרטיה יש כללים וזו רמיסה גסה של כללי המשחק. מנכ"ל המפלגה שלי נמצא כבר חודשיים בלחימה וכך רוב הנציגים שלנו בערים השונות. אין היתכנות לבחירות מוניציפאליות תוך כדי המלחמה. זה עוול לציבור שלי ועוול לציבור המשרתים כולם. אני קורא לשר הפנים לחזור לכנסת ולחוקק דחיה נוספת בבחירות עד לאחר המלחמה. עת לכל." סיכם השר סמוטריץ'.

הציונות הדתית - בצלאל סמוטריץ'
ארכיון. צילום: מאיר אליפור

Back to top button