מבזקיםפוליטי / מדיני

סקר דרמטי: גנץ מזנק, נתניהו מתרסק וכמה מנדטים יקבל נפתלי בנט?

על רקע המשך הלחימה ברצועת עזה, חדשות 13 פרסם הערב (שני) סקר מנדטים של פרופ׳ קמיל פוקס ובו מספר נתונים מעניינים ודרמטיים. הסקר בחן את מפת הגושים וכן תרחישים שונים של מתמודדים נוספים כמו ראש המוסד לשעבר יוסי כהן וראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט.

על פי הסקר אילו הבחירות היו מתקיימות היום המפלגה הגדולה ביותר בפער משמעותי משאר המפלגות היא "המחנה הממלכתי" בראשותו של השר בני גנץ שהייתה מקבלת 37 מנדטים. אחריה מפלגת השלטון, הליכוד עם 18 מנדטים, יש עתיד בראשות יאיר לפיד מקבלת 15 מנדטים, ש"ס 9, ישראל ביתנו 8, יהדות התורה ועוצמה יהודית שתיהן מקבלות כל אחת 7 מנדטים, הציונות הדתית בראשות שר האוצר סמוטריץ' עם 5 מנדטים בלבד יחד עם המפלגות הערביות רע״ם וחד״ש-תע״ל שמקבלות אף הן 5 מנדטים ומרצ עם 4 מנדטים. בל"ד והעבודה לא עוברות את אחוז החסימה.

על פי חלוקת המנדטים בסקר זה גוש נתניהו מקבל 49 מנדטים בלבד מול גוש גנץ-לפיד שמקבל 69 מנדטים. חד”ש-תע״ל עם 5 מנדטים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, הסקר בדק כמה תקבל מפלגה ברשימה עצמאית בראשותו של ראש המוסד לשעבר יוסי כהן ונמצא כי היא תזכה ל-12 מנדטים, מספר המנדטים של הליכוד לא יושפע.

כמו כן, אם ראש הממשלה לעבר נפתלי בנט ירוץ עם מפלגה חדשה הוא יקבל 19 מנדטים ובמקרה כזה מפלגת הליכוד תתחזק במנדט נוסף והם יעמדו על תיקו של 19 מנדטים.

ריצה משותפת של מפלגת העבודה ומר"צ בראשות יאיר גולן, תזכה ל-12 מנדטים.

Back to top button