חדשות חוץמבזקים

דוח אנטישמיות עולמי: קפיצה במקרי האנטישמיות, לצד קריאות לחרם וירי

במשרד התפוצות והמאבק באנטישמיות פרסמו היום (שלישי) את דו"ח האנטישמיות העדכני לשבועות האחרונות.

הדו"ח אשר מושפע גם מהקריאה הפלסטינית לקיים שביתה עולמית לאות הזהדות עם תושבי עזה, מתעד מספר הולך וגדל של מקרי אנטישמיות ברחבי העולם.

בין היתר מתייסח הדוח לכ- 1,890 אירועים אניטשמיים בבריטניה מאז פרוץ המלחמה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אך גם מתייחס למוקדים נוספים כמו ארה"ב:
שם אדם ירה ברובה צייד (7.12) בסמוך לבית כנסת בעיר אולבני, בירת מדינת ניו-יורק, וקרא "לשחרר את פלסטין". האיש נעצר והמשטרה המקומית הודיעה כי האירוע נחקר כפשע שנאה.

בריטניה:
מנתונים עדכניים שפרסם ארגון הביטחון של הקהילה היהודית המקומית (CST) עולה כי ב-61 ימים שחלפו מאז מתקפת הטרור של ארגון החמאס ועד לתאריך ה-6.12 תועדו בבריטניה 1,890 אירועים אנטישמיים. יצוין, כי מדובר בעלייה של 528%, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

ספרד:
מתחילת החודש נשמעות בעיר Melilla, בה חיה קהילה יהודית קטנה, קריאות במדיה החברתית להחרמה של עסקים בבעלות יהודית, לצד עסקים בבעלות אמריקנית, כדוגמת מקדונלדס ובורגר-קינג. המשטרה החלה בחקירת הנושא, בעקבות תלונה שהוגשה מצד אנשי עסקים יהודים. יוזכר, כי בתאריך ה-18.10 תקפו מפגינים פרו-פלסטינים את בית הכנסת הספרדי בעיר.

פלטפורמות מדיה חברתית"
קמפיין נרחב ברשתות החברתיות, אשר החל בימים האחרונים, קורא לקיום שביתה עולמית למען עזה ביום ב' (11.12). על-פי הקמפיין, השביתה תכלול מקומות תעסוקה, בתי-ספר ואף הימנעות מקניות. הקמפיין זוכה לתפוצה נרחבת ברשתות החברתיות ברחבי העולם (ובולט במיוחד בתורכיה, מרוקו וסעודיה), תחת ההאשטאג #StrikeforGaza (#الاضراب_الشامل בערבית).

אנטישמיות פריז צלבי קרס
אילוסטרציה. צילום: A.G

Back to top button