חדשות הארץמבזקים

שימו לב: אלו ההנחיות במקרה של שיטפון

בשנים האחרונות עלו באופן משמעותי מקרי סחף במקרה של שיטפון, ובשל כך פרסמו היום (שלישי) הנחיות למקרים אלו על ידי הרשות הארצית לכבאות והצלה.

ההנחיות כוללות אי חצייה של מים זורמים כאשר מפלס המים נראה נמוך, במקרים בהם גובה המים הוא מעל ל-40 ס"מ ועלול להוביל לכדי היסחפות הרכב.
במידה ונלכדתם ברכש בעת שיטפון אלו הן הפעולות הבאות שיש לבצע:

אם הרכב מתחיל להיסחף או המנוע כבה, פתחו מיד את החגורה ואת כל החלונות. חייגו 102 ומסרו פרטים מדויקים ככול הניתן לגבי מיקומכם. במידה והחלונות לא נפתחים? שברו את אחד החלונות. אם מפלס המים ממשיך לעלות, עלו על גג הרכב והיאחזו בו. אם בשלב זה הזרימה לא מתגברת והרכב יציב, הישארו על הגג הרכב עד לחילוץ. שמרו על קשר רציף עם כוחות הכיבוי וההצלה. כמו כן אם הזרימה מתגברת ויש בסמוך אליכם נקודה גבוהה, יציבה ובטוחה שקל להגיע אליה – עשו זאת!

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שיטפון - נחל קומראן
אילוסטרציה. צילום: יחידת חילוץ מגילות ים המלח

בנוסף אם מפלס המים לא מפסיק לעלות ואתם חוששים מהתהפכות עם הרכב (זה עשוי לקרות במקרה של של רכב שנסחף בשיטפון), זה הזמן להיכנס למים, גם אם הם יסחפו אתכם למרחק רב. נאלצתם להיכנס למים? נסו לצוף אבל אל תתנגדו לזרם והשאירו את הראש מעל המים. ייתכן מצב שהזרימה תיחלש בנקודות מסוימות, למשל, כאשר הנחל מתרחב, ולכן שם כדאי להפעיל את כל הכוחות שלכם על מנת לנסות להגיע לנקודת הצלה ולהמתין לחילוץ.

לצד כל אלו מזהירים מהרשות הארצית לכבאות והצלה, כי חשוב לשמור על חום הגוף ולהימנע מהיפותרמיה. בשל כך מומלץ להשתדל להניע את הגוף בכל כמה דקות. עברו מעל – ולא מתחת – למכשולים, שהרי אינם יודעים את עומק המים ומה יכול ללכוד אתכם מתחת למים. זַהו נקודות גבוהות ויציבות שאפשר להיאחז בהן ולחכות לחילוץ.

Back to top button