חדשות הארץמבזקים

שר העבודה: "יש לי מחויבות לדאוג בראש בראשונה למקור פרנסה לאזרחי ישראל"

שר העבודה יואב בן צור נערך הבוקר (שלישי) ועידת ישראל ה-14 לחקלאות בהשתתפות שר החקלאות אבי דיכטר, שר הנגב והגליל יצחק וסרלהוף ומאות חקלאים מרחבי הארץ.

השר בן צור נאם בועידה – ״ מפרוץ המלחמה הורדנו חסמים ובירוקרטיה ופעלנו להבאת 5000 עובדים זרים באופן מהיר וזאת גם ממדינות שלא היה לנו הסכמים בילטרליים. קידמנו הסכם עם ממשלת סרילנקה ובימים אלו אנו מקדמים הסכמים עם מדינות ידידותיות כגון הודו. יזמנו תכנית מענקים – תמרוץ גיוס עובדים לחקלאות, מענקים של 3,000-4,000 ₪ בחודש בשלושת חודשי ההעסקה הראשונים. מי שיעבדו באזורים שפונו על ידי המדינה יקבלו מענק כפול.

וועידת ישראל לחקלאות - שר העבודה
צילום: דוברות משרד העבודה

כמו כן התייחס השר למכסת העובדים ולכמות המובטלים בישראל בתקופה זו:
"עוד לפני המלחמה פעלנו להגדיל את מכסת העובדים הזרים לענף החקלאות ב-9,500 עובדים. כשר העבודה יש לי מחויבות לדאוג בראש בראשונה למקור פרנסה לאזרחי ישראל. יש לנו למעלה מ-170 אלף מבקשי עבודה וזהו אתגר גדול עבורנו איך לשלב אותם בענפים שעד היום לא עודדנו בהם עבודה ישראלית. הגיע העת לעודד עבודה ישראלית בתחום החקלאות החשוב לכולנו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ולבסוף שלח מסר למדינות סביב ישראל: ״אני קורא מכאן לשכנינו הנמצאים מעבר לגבול, הטרור לא יגדע את כלכלת ישראל, נמשיך להעמיק את האחיזה על אדמתנו, ניטע עץ וניישב את ארץ ישראל. עוטף עזה חבל הארץ שהיה גן עדן לחקלאות ישראלית עד השביעי לאוקטובר יחזור לפרוח ולשגשג.״

שר הרווחה - השר יואב בן צור
צילום: אתר הכנסת

Back to top button