מבזקיםפוליטי / מדיני

שגריר הונגריה בישראל: "מביעים תמיכה איתנה בישראל ובצדקת המלחמה בעזה"

ח"כ הרב ישראל אייכלר המכהן מזה שנים כיו"ר קבוצת הידידות הידידות הפרלמנטרית ישראל-הונגריה נפגש היום (שלישי) עם שגריר הונגריה בישראל מר זולטאן סנט-גיורגי.

הפגישה התקיימה כחלק מהמאמץ הדיפלומטי לשמירה על חזית בינלאומית התומכת בישראל במלחמה בחמאס. בתחילת הפגישה מסר השגריר בשם יו"ר הפרלמנט ההונגרי איחולי חג חנוכה שמח לעם היהודי. יו"ר הפרלמנט מסר באמצעות השגריר את הזדהות הפרלמנט והעם ההונגרי במדינת ישראל בכלל, ובמלחמה המוצדקת כנגד החמאס בפרט.

ח"כ הרב אייכלר הודה לשגריר, וביקש למסור ליו"ר הפרלמנט ולראש ממשלת הונגריה תודה על עמידתם האיתנה לצד העם היהודי. "אתם אור בחשכה הבינלאומית המעוותת את המוסר האנושי ומתעלמת מזכויות האדם כשמדובר בישראל" אמר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
פגישה - ח"כ הרב ישראל אייכלר - שגריר הונגריה בישראל - זולטאן סנט-גיורגי
צילום: שגרירות הונגריה בישראל

השגריר הציג את תמונת החטופים בעלי האזרחות ההונגרית שנחטפו בשמחת תורה על ידי החמאס. שלושה מהם שוחררו, שניים עדיין בשבי. "ההזדהות שלנו עם ישראל" אמר השגריר, "איננה של כאלו העומדים מהצד, אלא של כאלו שחולקים את העמדות המוסריות. אנחנו לא נמצאים באמצע, אלא יחד אתכם ממש. אני באופן אישי גם גר פה, וחוויתי את היום הנורא של הטבח יחד עם כל עם ישראל, בדיווחים, בתמונות ובפחד והעצב הגדול".

ח"כ הרב אייכלר סיפר לשגריר על "הקשר העמוק של העם היהודי עם מדינת הונגריה, אשר שימשה להם במשך שנים ארוכות כבית, למאות אלפי יהודים, שתרבותם ומורשתם המסורתית נטועה עמוק בעיירות ההונגריות. אמנם לא נשכח את תקופת השואה הנוראה, אבל נזכור גם כי גדולי עולם חיו ופעלו במשך מאות שנים. בקהילה האורתודוקסית בארץ, קיים ייצוג גדול מאוד של יוצאי הונגריה. כאלו שמרגישים קשר למסורת שעליה גדלו ונולדו. רבים מהם נוסעים להונגריה להשתטח על קברי צדיקים, ולראות את המקומות בהם גדלו אבותיהם". ח"כ הרב אייכלר הודה לשגריר ולממשלת הונגריה על הסיוע לקהילה היהודית, ועל שימור בתי העלמין ובתי הכנסת היהודיים במדינה.

השגריר סיפר על המאבקים שהונגריה מתמודדת איתם בזירה האירופאית, אשר פעמים רבות נוטה לאנטישמיות ולעמדה אנטי ישראלית מובהקת. "זהו מאבק מתמיד, ואנחנו גאים להיאבק אותו, ונמשיך להיאבק. לא רק מתוך סולידריות לעם היהודי, אלא גם מתוך חלוקת ערכים משותפת".

בסיום הפגישה סיכמו על ביקור בקרוב של קבוצת הידידות של חברי פרלמנט הונגריים בישראל, כדי להביע הזהות ולראות מקרוב את העובר על העם היהודי בימים אלו.

פגישה - ח"כ הרב ישראל אייכלר - שגריר הונגריה בישראל - זולטאן סנט-גיורגי
צילום: שגרירות הונגריה בישראל
פגישה - ח"כ הרב ישראל אייכלר - שגריר הונגריה בישראל - זולטאן סנט-גיורגי
צילום: שגרירות הונגריה בישראל

Back to top button