מבזקיםצבא וביטחון

שידור חי: הצהרת דובר צה”ל – היום ה -67 למלחמת “חרבות ברזל”

דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי מסר הערב (שלישי) הצהרה לתקשורת מהקרייה בתל אביב ויעדכן על המשך הלחימה ביום ה -67 למלחמת “חרבות ברזל”.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי אמר: גופותיהם של החטופים עדן זכריה ורס"ב זיו דדו, זיכרונם לברכה, חולצו על ידי כוח צה"ל משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל.עדן בת העשרים ושבע נחטפה מהמסיבה ברעים. זיו נחטף בעת שירותו כמנהל עבודה לוגיסטי בחטיבת גולני. גופותיהם של השניים הועברו לבדיקה פתולוגית במכון לרפואה משפטית במשרד הבריאות. אנחנו משתתפים בצערן של המשפחות ומחבקים אותן בשעתם הכואבת הזו.

במסגרת הפעילות שאפשרה את איתור הגופות, נפלו רס"ר במילואים גל מאיר איזנקוט ורס"ר במילואים איל מאיר ברקוביץ' זיכרונם לברכם. שני גיבורי ישראל שנפלו בלחימה העיקשת בחמאס. אנחנו זוכרים כל הזמן כי מאה שלושים וחמישה חטופים וחטופות שנחטפו בשבעה באוקטובר, כמו כן הדר, אורון, הישאם ואברה – עדיין מוחזקים על ידי חמאס בעזה. אנחנו נמשיך לפעול יחד עם ארגוני הביטחון, בכל האמצעים המבצעיים והמודיעיניים כדי להשיב את החטופות והחטופים הביתה ואת הנרצחים לקבר ישראל – זוהי משימה לאומית ראשונה במעלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הלחימה במרכזי הכובד של חמאס נמשכת בכל הכוח – מרחב ח'אן יונס, ג'אבליה וסג'עייה, מעל הקרקע ומתחת לקרקע. כפי שרואים בתיעודים משדה הקרב – זו לחימה מורכבת, פנים מול פנים מול מחבלי חמאס שיוצאים מהפירים. אנחנו מאתרים אותם בבתים, מאתרים יורים מנשקים, נכנסים והורגים אותם.

הלוחמים שלנו נתקלים במחבלים, נכנסים לקרבות ופוגשים אותם פנים אל פנים והורגים אותם – כך נמשיך לעשות, כך נכריע את חמאס במרכזי הכובד שלו. כל היתקלות כזו היא היתקלות מקצועית שמסתיימת בגבורת הלוחמים. בהיתקלויות כאלה אנחנו נמשיך להתנהל בכל רחבי השטח במרכזי הכובד של חמאס.

בצפון יותר ממאה אלף מתושבי דרום לבנון התפנו צפונה. הלחימה בגבול נמשכת, ואנחנו תוקפים יעדי טרור של חיזבאללה, נוכח המשך הירי לעבר יישובי הצפון. חיזבאללה ממשיך לפעול מתוך הכפרים והשטחים הבנויים בדרום לבנון ומסכן את אדמת לבנון. זוהי פעולת טרור. אנחנו נגיב לכל אירוע טרור כזה של חיזבאללה וכל ארגוני טרור אחרים, באופן קשה ונחוש. האזעקה בעכו שהייתה הופעלה בעקבות מיירט כיפת ברזל.

זה יותר מחודשיים לוחמינו האמיצים, בסדיר, ובמילואים, בניהם גם משרתי הקבע, נלחמים על הבית ועל הביטחון של כולנו כאן. אני רוצה למסור מכאן תודה למשפחותיהם, לנשים, הילדים וההורים שדואגים בבית – אתם מקור הכוח של כולנו. אנחנו יודעים שאלו ימים לא פשוטים למשפחות, ואנחנו נעשה הכול כדי לשוב הביתה במהרה. הקרבות שמתנהלים בשטח בזכות הלוחמים האלה, גם כשהם קרבות עזים מתנהלים בנחישות, ואנחנו חבים חוב גדול ללוחמים שלנו".

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי
צילום: דובר צה"ל

Back to top button