העולם הערבימבזקים

דיווח: קטאר תעניק סיוע הומניטרי בסך 50 מיליון דולר לתושבי רצועת עזה

מדינת קטאר התחייבה להעניק סיוע הומניטרי בסך 50 מיליון דולר לתושבי רצועת עזה, זאת בנוסף ל-100 מלגות לסטודנטים עזתים.

ההודעה נמסרה על ידי משרד החוץ הקטארי במהלך פורום הפליטים העולמי השני בז'נבה שבשוויץ שנערך בין ה-13 ל-15 בדצמבר, כדי לחפש פתרונות לשיפור תנאי הפליטים, גברים ונשים.

בהצהרה נאמר כי מדינת קטאר מתחייבת "לספק 50 מיליון דולר כחבילת סיוע הומניטרית ראשונית, לטובת פליטים, עקורים, פצועים, יתומים ואלה שנפגעו מהתוקפנות הישראלית ברצועת עזה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד ציין משרד החוץ הקטארי בהודעתו כי הסיוע כולל "מתן 100 מלגות לבני נוער פלסטינים, באמצעות תוכנית אלפחורה של קרן החינוך מעל לכל".

לאוולה בינת אל ראשיד אל חאטר, השרה הקטארית לשיתוף פעולה בינלאומי במשרד החוץ, ייצגה את דוחא בפורום הפליטים העולמי השני בז'נבה. במהלך השתתפותה בפורום, היא הביעה את דאגתה מנוכחותם של "יותר מ-141 מיליון אנשים העומדים כעת בפני עקירה כפויה ומבקשים מקלט ברחבי העולם", לפי הודעת משרד החוץ הקטארי.

אל חאטר קראה "למצוא פתרון "צודק, בר קיימא ומקיף" לסבלם של יותר מ-5.9 מיליון פליטים פלסטינים רשומים שנעקרו מאדמותיהם מאז 1948." היא ציינה כי "כיוון שישראל היא מעצמה כובשת, היא מחויבת להבטיח את ההגנה, הרווחה וזכויות האדם של האוכלוסייה האזרחית הכפופה לכיבושה".

לדבריה, המלחמה הנוכחית נגד האוכלוסייה האזרחית והילדים בעזה "מהווה הפרות של המשפט ההומניטארי הבינלאומי ושל דיני זכויות האדם הבינלאומיים".

בשבוע שעבר הודיעה קטאר כי היא מחויבת לספק שירותי בריאות ל-1,500 אזרחים פלסטינים פצועים, שחלקם כבר הועברו לדוחא, וכן לתמוך ב-3,000 ילדים שאיבדו את הוריהם במלחמה בעזה.

בנוסף, קטאר סיפקה כמעט 1,500 טונות של סיוע רפואי, אספקת מזון וצרכים בסיסיים דחופים, כולל בית חולים שדה, על פי הנתונים הסטטיסטיים העדכניים ביותר שפרסם משרד החוץ הקטארי באתר האינטרנט שלו.

לקטאר היה תפקיד מרכזי, לצד מצרים וארה"ב, בהגעה להפוגה הומניטרית זמנית ברצועת עזה, שנמשכה 7 ימים והסתיימה בתחילת דצמבר, במהלכה התנהלו חילופי שבויים בין ישראל לארגוני הטרור בעזה.

Back to top button