חדשות הארץמבזקים

נסיעתו של ראש המוסד לקטאר נבלמה, משפחות החטופים זעמו על ההחלטה

קבינט המלחמה ובראשו ראש הממשלה בנימין נתניהו, דחה את הצעתו של ראש המוסד, דדי ברנע לנסוע לקטאר על מנת להתניע מחדש את שיחות המשא ומתן לעסקת שחרור החטופים המוחזקים ברצועת עזה. כך דיווח אתמול בערב בחדשות 13.

כ-240 ישראלים וזרים, מתינוקות ועד למבוגרים, כולל נשים וילדים נחטפו על ידי חמושים במהלך מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר. עשרות שוחררו במסגרת העסקה האחרונה במהלך ימי ההפוגה, אך רבים עדיין נותרו בשבי. בישראל מעריכים שמוחזקים עדיין ברצועת עזה 135 חטופים ולפחות 116 מתוכם בחיים.

במטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים נדהמו מההחלטה על דחיית נסיעתו של ראש המוסד לגבש מתווה שחרור ודרשו הבהרה מיידית מראש הממשלה וחברי הקבינט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"המשפחות נדהמו מהדיווח על דחיית בקשתו של ראש המוסד לגבש הסכם לשחרור החטופים. הודעה זו מצטרפת להתעלמות מבקשת אימהות להיפגש עם רוה"מ ומבקשת אבות להיפגש עם שר הביטחון ועד כה לא נענו. המשפחות מבקשות לקבל עדכון דחוף, לאור הקיפאון המוחלט במגעים לשחרור החטופים, בזמן שהתחושה היא שמידי ערב מתקיימת רולטה רוסית במסגרתה מתבשרות המשפחות על רצח חטופים בשבי. קצה נפשנו באדישות ובקיפאון", אמרו בהצהרה.

ברנע הוא זה שהוביל את המשא ומתן לשחרור החטופים הישראליים בעוד שמקבילו האמריקני, ראש ה-CIA ביל ברנס, עשה את אותו הדבר עבור שחרור האזרחים האמריקנים. על פי המידע שבידי ארצות הברית, בשבי חמאס יש שמונה אזרחים אמריקאים.

אתמול נפגשו משפחות החטופים האמריקאים עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בוושינגטון ועל פי הודעתו של בן משפחה הם נפגשו בהמשך עם ברנס, פקיד אמריקאי אישר את הפגישה עם ראש ה-CIA.

גורם אמריקני מסר כי חמאס לא הגיב לניסיונות בימים האחרונים כדי לנסות להתניע מחדש את המשא ומתן לשחרור החטופים, זאת לאחר שקטאר העבירה לחמאס מספר הצעות, כולל הצעה שתכלול לא רק את הנשים הנותרות אלא גם גברים. "אין משא ומתן רשמי, אבל כן יש העברת הצעות בין הצדדים על מנת לגרום לזה לקרות", אמר בכיר אמריקני שמעורה בנושא.

בנימין נתניהו - דדי ברנע
ארכיון. צילום: קובי גדעון, לע"מ

Back to top button