הנה באה הרכבת – ארבעה קטרים חשמליים חדשים נוספו לצי הרכבות
התקדמות נוספת נרשמה בתוכנית של משרד התחבורה ורכבת ישראל לשדרוג צי הרכבות לאחר שנפרקו בנמל חיפה (חמישי) ארבעה קטרים חשמליים חדשים, מדגם TRAXX מתוצרת חברת ALSTOM. קטרים אלו מצטרפים ל-31 הקטרים החשמליים שכבר נקלטו בארץ ונמצאים בשירות בקווים השונים וכן לפרויקט הסבה של כ-300 קרונות דו קומתיים אדומים (Double Deck) לחשמל שבוצע על ידי רכבת ישראל. על פי תכנית הרכש, עד לשנת 2024 צפויים להגיע 63 קטרים חשמליים בפעימות שונות.
לאחר בדיקה של אנשי אגף הנדסת נייד, עלו הקטרים על המסילה ונגררו למרכז התפעולי החשמלי החדש בלוד, שם עוברים בימים אלה סדרה של בחינות קליטה הכוללות בדיקות מקיפות לצד התקנות שונות, לפני השתלבותם בצי הקטרים הצפוי בתחילת 2024.
קליטת הקטרים החשמליים החדשים הינה חלק מתהליך הצטיידות אסטרטגי רחב היקף בקרונות וקטרים חשמליים המובילים משרד התחבורה ורכבת ישראל, בשיתוף משרד האוצר, רשות החברות וגורמי מדינה נוספים.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
לאחרונה אישר דירקטוריון רכבת ישראל בראשות עו"ד משה שמעוני תכנית הצטיידות משמעותית נוספת, בשווי של 1.7 מיליארד יורו הכוללת 96 קרונות דו קומתיים מתוצרת אלסטום, לצד רכש של 81 קרונועים חשמליים חדשים מסוג DDEMU מתוצרת סימנס. קטרים וקרונות אלה יופעלו בקווים השונים של רכבת ישראל וצפויים להקל משמעותית על העומס בקרונות, וכן יופעלו בעתיד בפרויקטים המסילתיים המבוצעים כיום בהנחיית משרד התחבורה, כגון מסילת 431, המסילה המזרחית ועוד.