חדשות הארץמבזקים

עיכוב במינויים של 6 מתוך 14 שופטים – השרה סטרוק: הם לא ראויים

לפני 45 יום הודיעו שר המשפטים יריב לוין, ומ"מ נשיא ביהמ"ש העליון השופט עוזי פוגלמן. על החלטתם המשותפת למנות 13 שופטים בדימוס לתפקידי "שופטים עמיתים". שופטים עמיתים הם שופטים שכבר פרשו לגמלאות, וממונים לתקופה נוספת של עד ארבע שנים, על מנת להקל על העומס בבתי המשפט, וזאת על פי בקשת נשיא בית המשפט המדובר, והגדרת משימות השיפוט שלהם על ידו.

המינוי, שמתבצע בהתאם לסעיף 10א לחוק בתי המשפט, נועד לצמצם את העומס על מערכת בתי המשפט והוא נכנס לתוקף בתום 45 יום מההודעה, ככל שלא הוגשה הסתייגות על ידי אחד מחברי הועדה לבחירת שופטים.

היום (חמישי) שהוא היום האחרון למנין 45 הימים, הגישה השרה אורית סטרוק הסתייגויות למינוי כמחצית מהשופטים העמיתים: 6 מתוך 13, וזאת לאחר עיון בתלונות שהוגשו נגד אותם שופטים ונמצאו מוצדקות על ידי נציב תלונות הציבור על שופטים. השרה ציינה בהסתייגויותיה כי המינוי המוצע בכל אחד מששת המקרים אינו ראוי, וחתמה את דבריה "בברכת השיבה שופטינו כבראשונה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"התלונות שהוגשו נגד השופט בדימוס ונמצאו מוצדקות מציגות תמונה של שופט אשר מזלזל זילזול חמור ביותר בפרטיותם, כבודם, ואפילו חייהם של האנשים שבעב בעניינם הוא דן ומקבל החלטות הרות גורל" – כתבה השרה סטרוק באחת ההסתייגויות שהגישה.

"התלונות המוצדקות מצביעות על התנהלות שיש בה משום זלזול באנשים המידיינים בפני, ואשר מצפים למשפט צדק. מינויו של שופט שנפלו פגמים כאלה בהתנהלותו, לתפקיד של שופט עמית למשך 4 שנים נוספות הוא בעיני צעד בעייתי מאד, הן בהיבטי השירות שהציבור רשאי לקבל משופט, והן בהיבטי אמון הציבור במערכת המשפט", כתבה בהסתייגות אחרת.

יצוין כי השרה סטרוק נכנסה לתפקידה כחברה בועדה לבחירת שופטים יותר משבועיים לאחר שההודעה בדבר מינוי השופטים העמיתים נשלחה ליתר חברי הועדה. "עם קבלת המינוי לתפקיד רב אחריות זה, ראיתי לעצמי חובה לעיין בחומר שהומצא לי לגבי השופטים העמיתים. על מנת לוודא שלא תצא תקלה תחת ידינו, ושכל אחד מהשופטים העמיתים שיכנסו לתפקידיהם יהיה שופט ללא רבב, שיודע לתת שירות טוב לציבור, לשמור על כבוד בית המשפט ועל כבודם וזכויותיהם של בעלי הדין וכל המידיינים לפניו, ויחזק את אמון הציבור במערכת המשפט, ולא חלילה להם". ציינה השרה.

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

Back to top button