העולם הערבימבזקים

חיילי מילואים כרזו ברמקולים של מסגד בג'נין "שמע ישראל" – והושעו

בתיעוד שהופץ הבוקר (חמישי) ברשתות החברתיות נראה חייל מילואים משמיע ברמקולים במסגד בג'נין את "שמע ישראל" ובתיעוד נוסף נראה חייל אחר באותו מסגד אומר בערבית "בשם אלוהים הרחמן והרחום, כאן דובר צה"ל. תושבים יקרים, תושבים נכבדים, הסיפור הסתיים. לא נקבל את המשך המצב הנוכחי, לא נקבל הימצאות של מחבלים במחנה. מהיום העתיד יהיה נקי לתושבי המחנה, חיים יפים ומכובדים. אין כוח ואין חיל אלא באלוהים". בנוסף, על הקיר החיצוני של המסגד נכתב: "באנו לאכול חומוס".

מבדיקת המקרה עולה כי מדובר ביוזמה פרטית של לוחמי גדוד המילואים החרדי 941. כידוע לוחמי צה״ל, שב״כ ומג״ב ביצעו בימים האחרונים מבצע נרחב לסיכול טרור במחנה הפליטים ובעיר ג’נין. מבצע שנמשך כ-60 שעות.

התיעודים שהופצו מהמסגד בג'נין גררו תגובות רבות ברשתות החברתיות, אחת מהן של יו"ר רע״מ, ח"כ מנסור עבאס שאמר: "לא קל לנו כמוסלמים להתמודד עם תוצאות המלחמה הקשה והתמונות הכואבות מרצועת עזה, להוסיף לזה התגרות במימד יחסי דת האיסלאם ויהדות, שלאורך 1400 שנים ידעו לכבד אחת את השנייה זה יותר מדי טיפשי וראוי לגינוי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי הגיע על המקרה בעמוד ה-X שלו וכתב: "הלוחמים הוצאו מפעילות מבצעית לאלתר, מיד עם קבלת קטעי הווידאו והמפקדים ערכו חקירה ראשונית לנסיבות של האירוע. התנהגות הלוחמים המוצגת בסרטונים מסוכנת ומנוגדת לחלוטין לערכי צה"ל, ובהתאם לכך יינקטו צעדי משמעת נגד החיילים."

כאמור, במהלך המבצע בג'נין שהסתיים נעצרו כ- 60 מבוקשים שהועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. בנוסף הכוחות איתרו והחרימו מעל 50 נשקים מסוגים שונים, מאות מטענים וכספי טרור בשווי מעל 100,000 ש״ח. בנוסף, הלוחמים איתרו מעל עשרה פירים תת קרקעיים, שבע מעבדות מטענים וחמישה חמ"לי תצפיות שנועדו למעקב אחר הכוחות. חלק מתשתיות הטרור הושמדו על ידי הכוחות. כמו כן, אותרה תחמושת רבה, חומרים להכנת מטענים, ציוד צבאי וחלקי נשק רבים.

במהלך המבצע כלי טיס של חיל האוויר תקף שתי חוליות מחבלים שהשליכו מטענים וירו לעבר הכוחות, כלי הטיס חיסלו שבעה מחבלים ונפצעו נוספים. בכל המבצע חוסלו מעל עשרה מחבלים.

במהלך הפעילות שבעה לוחמי צה״ל וקצין נפצעו באורח קל, טופלו בשטח ופונו להמשך קבלת טיפול רפואי בבית חולים.

בכתבה זו נעשה שימוש במדיה לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected] או בוואטסאפ

Back to top button