משרד התחבורה הודיע על קידום מסילת הרכבת לטבריה
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא״ל (מיל׳) מירי רגב מקדמת את התכנון הסטטוטורי המוקדם של מסילת הגליל עד טבריה. חזון מסילת הרכבת שתחבר את טבריה למרכז הארץ עולה שלב. מסילת הגליל, אשר תחבר את מסילת מנשה לטבריה ולכרמיאל, תשרת את התושבים והמבקרים בטבריה, את יישובי הגליל התחתון והעליון ואת הגליל המערבי. המסילה תתחבר לרשת המסילות הארצית ותשמש להובלת נוסעים ומטענים.
שרת התחבורה רגב הודיעה כי תקדם את תקצוב התכנון הסטטוטורי בהתאם למדיניות משרד התחבורה לפיתוח רשת המסילות בגליל ובנגב, ועל בסיס החלטות ממשלה 1421 ו-855. תכנון הפרויקט הוטל על חטיבת תשתיות רכבת בחברת נתיבי ישראל.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "גם בזמן הלחימה, כאשר דרום המדינה וצפונה תחת מתקפה, איננו עוצרים לרגע וממשיכים לקדם את חזון חיבור הפריפריה למרכז. המהלך יביא לחיזוק המשק, לשדרוג שירות התחבורה לאזרחי ישראל. אנו ממשיכים בקידום תוכניות הפיתוח של רכבת ישראל, בשאיפה לחבר עד סוף העשור את ישראל כולה – מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום, ברשת מסילות רכבת מהירה".
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: "הפיתוח התחבורתי, החברתי והכלכלי של הגליל והנגב הוא בליבת תכנית העבודה שהתוותה שרת התחבורה מירי רגב, כאשר חיבור מסילתי בין הפריפריה למרכז מהווה נדבך מרכזי ואסטרטגי למימוש החזון. קידום התכנון הסטטוטורי למסילת הגליל הוא צעד ראשון בדרך, והצהרה משמעותית על מחויבותנו לחיבור הפריפריה למרכז הארץ".
ראש עיריית טבריה בועז יוסף בירך על החלטת השרה רגב ואמר: "העיר טבריה כולה מודה לשרת התחבורה מירי רגב על ההחלטה הנכונה והמתבקשת שקיבלה לתקצב בכ-50 מיליוני שקלים את שלב ב' של תכנון הרכבת לטבריה. זהו, לאחר מאמצי שכנוע בני שנתיים, ההחלטה הזו למעשה מעלה את טבריה באופן רשמי על פסי הרכבת. טבריה היא עיר תיירות אותה פוקדים ובה מבקרים מידי שנה למעלה משלושה מיליוני תיירים מהארץ ומהעולם. חיבורה לרכבת ישראל יחזק את מעמדה כעיר תיירות מובילה בישראל. החיבור הזה אף יפתח אפשרויות תעסוקה רחבות יותר לתושבי טבריה יוכלו להמשיך ולהתגורר בעיר ולעבוד מרחק שעת נסיעה ברכבת ובלי פקקים. הבאת הרכבת לעיר אף תייצר מקומות תעסוקה נוספים בעיר כשדרכי הגישה התחבורתיים אליה יהיה נוחים יותר וזמינים יותר. עשינו פה צעד משמעותי מאוד בדרך להיסטוריה".
מסילת הגליל תחבר את מסילת כרמיאל – קרית שמונה עם מסילת מנשה וכך תשלים את הרצף המסילתי, שיאפשר תנועת רכבות זורמת במסדרון המזרחי הארצי, כולל לנתב"ג, ירושלים ודרומה לאילת, ללא מעבר דרך חיפה. נוסף על החיבור למרכז הארץ, המסילה תחבר גם בין כל יישובי הגליל העליון, התחתון והמערבי, ותשתלב בתוכניות הפיתוח של היישובים ומוקדי התעסוקה במרחב. מרכיב משמעותי בתוכנית הוא הובלת מטענים, במסגרת התוכנית האסטרטגית למסופי המטענים ברשת המסילות. מסילת הגליל תחבר בין היישובים למוקדי תעסוקה, מסחר ומגורים ותהווה עוגן כלכלי לפיתוח המרחב והשלמת הפערים של תשתית התחבורה.
כחלק מהראייה הכוללת ומתן מענה תחבורתי לנגישות רב-אמצעית, באזורים בהם מסיבות טופוגרפיות לא יתאפשר קישור ישיר באמצעות מסילת רכבת, ייבחנו פרויקטים משלימים כמו רכבלים כאמצעי תחבורה ציבורית גמיש, המקצר מרחקים באזורים הרריים ומאפשר נגישות גבוהה לתחנות הרכבת המתוכננות מהמוקדים ההרריים הסמוכים.