מבזקיםתנועה ותחבורה

שרת התחבורה תקדם תכנית לצירי גישה נסתרים לישובים באזורי קו העימות

במסגרת הסיורים ברשויות הנמצאות באזורי קו העימות, ובמטרה לוודא את שמירת הרציפות התפקודית בכל ההיבטים התחבורתיים, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים וחברת הקבינט המדיני-בטחוני תא"ל (במיל') מירי רגב, יחד עם מנכ"ל משרדה משה בן-זקן, קיימה היום (ה') ישיבת הערכת מצב במועצה האזורית מבואות החרמון, בהשתתפות ראש המועצה בני בן-מובחר, ראש מועצת ראש פינה מוטי חטיאל ונציגי חברות הבת והרשויות של משרד התחבורה.

ראש המועצה סקר בישיבה את האתגרים עימם מתמודדים יישובי המועצה, שחלקם פונו בפרוץ הלחימה, והציג שורת סוגיות תחבורתיות ופערים מקומיים בנושאי תחבורה. שרת התחבורה מירי רגב יחד עם הדרג המקצועי סיפקו פתרונות וציינו כי יתקיים מעקב אחר יישומם, במיוחד אחר תיקון נזקי תשתית שנגרמו כתוצאה מהמלחמה ולתקנם בטווח המיידי.

בנוסף, השרה הנחתה לקדם תכניות בטווח הבינוני, ליום שאחרי המלחמה, לשיקום התשתיות בכבישים הבינעירוניים ובתוך היישובים, פתרונות תאורה בצמתי היישובים, תוך בחינה של מוקדי סיכון במרחב ובהתאם להנחיות פיקוד העורף. עוד עלה בדיון חזונה של השרה רגב לחיבור מדינת ישראל, רכבת מהירה מקרית שמונה ועד אילת. השרה הנחתה להאיץ את פרוייקט הרכבת בין כרמיאל לקרית שמונה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך הישיבה בישרה השרה רגב במהלך הדיון לראשי הרשויות, כי בקרוב תושלם עבודה מטה מסודרת, שתציג תכנית לצירי גישה נסתרים בכל היישובים בקו העימות, וזאת, כהפקת לקחים מהאירועים בדרום, ובמטרה להגביר את השמירה על ביטחון התושבים. ראשי הרשויות ביקשו להודות בשם התושבים לשרה רגב על שורת היוזמות שהוביל המשרד, שכללו בין היתר נסיעות חינם באוטובוסים וברכבות וטיסות חינם לאילת.

כמו כן, הנחתה השרה רגב לבחון פתרון שייתן מענה לנושא התעופה בגליל. שרת התחבורה אמרה כי נדרש שדה תעופה פעיל בצפון והעלתה לדיון את האפשרות לקו שיחבר בין שדה התעופה 'מחניים' בראש-פינה לשדה התעופה 'רמון' הסמוך לאילת.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "הגעתי היום לגליל עם גורמי המקצוע של משרד התחבורה על מנת לגבש פתרונות לאתגרים הרבים שהמלחמה הציבה לפתחנו. הצפון עדיין במלחמה ואנו פועלים לשקם באופן מיידי כל תשתית שנפגעת באופן שעלול לסכן חיי אדם. לצד זאת אנחנו ממשיכים את התכנון לטווח הארוך כרגיל בכל הנושאים, כדי להמשיך לפתח את הגליל".

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן-זקן: "משרדנו ימשיך לעמוד מקרוב אחר ההתפתחויות בגזרה הצפונית כדי לתת מענה מיטבי ויעיל לתושבים באזור. אנו ערוכים לטפל בסוגיות תשתיות באזור שניזוקו כתוצאה מהמלחמה ולבחון שיפור של כבישים נוספים באזור במסגרת התכנית האסטרטגית של שדרוג מערך הכבישים, במטרה להגביר את הבטיחות והנוחות של משתמשי הדרך, במסגרת התכנית הארצית של שרת התחבורה".

ראש מועצת מבואות החרמון, בני בן מובחר: "אנחנו מודים לשרת התחבורה על העבודות בכביש בית הלל. מה שעשית עבורנו הוא לא פחות ממהלך מציל חיים. ראיתי את זה במו עיני ואני מעיד על כך. תיקנת עוול של ארבעים שנה, ברמת ביצוע גבוהה. הצוות שלך מקצועי, קשוב ואיכפתי, כי זו רוח המפקד".

ראש מועצת ראש פינה, מוטי חטיאל: "כולנו חשים שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים הוא משרד מחוייב, ענייני ומקצועי. המשרד עושה עבודה נהדרת לאורך כל הדרך. קיבלנו היום מענה לשורת נושאים תחבורתיים, ועל כך אני מבקש להודות לשרת התחבורה ולמנכ"ל על ההיענות המהירה".

מירי רגב
ארכיון. צילום: אתר הכנסת

Back to top button