חדשות הארץמבזקים

מצמרר: ההודעה האחרונה של רון לאימו, "אוהב אתכם, זהו זה, הם פה, נגמר"

דובר צה"ל התיר היום (שישי) לפרסום את שמותיהם של שלושה חטופים שלוחמינו הצליחו לחלץ את גופותיהם מרצועת עזה לאחר שנחטפו ב-7 באוקטובר על ידי מחבלי חמאס-דאעש – שניים מהם חיילי צה"ל בני 19, טוראי ניק בייזר ז״ל מבאר שבע ורב״ט רון שרמן ז״ל מלהבים ואליה טולדנו, בן 28 מתל אביב.

צה"ל הודיע כי גופותיהם של החטופים חולצו משטח רצועת עזה בפעילות של לוחמים מחטיבה 551 ומיחידה 504 באגף המודיעין, בפיקוד אוגדה 162 והובאו לישראל.

לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל הודיעו נציגי צה״ל, משטרה ומטה החטופים והנעדרים של משרד ראש הממשלה, למשפחותיהם של החטופים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אליה טולדנו ז״ל נחטף ביום שבת ב- 7 באוקטובר על ידי מחבלי ארגון הטרור חמאס משטח המסיבה ברעים, ניק בייזר ז״ל ורב״ט רון שרמן ז"ל ששירתו שניהם במנהלת התיאום והקישור לעזה (מת״ק) נחטפו מהבסיס שבו שירתו ליד מחסום ארז. הם נחטפו כשהם בחיים כפי שניתן היה לראות בתיעודים שהופצו ביום חטיפתם. מחבלי חמאס הארורים רצחו אותם במהלך שהותם בשבי. לבקשת המשפחות לא נפרסם את הסרטון.

אליה טולדנו, בן 28 מתל אביב, בעל אזרחות צרפתית, נחטף כאמור מהמסיבה ברעים יחד עם חברתו מייה שם שחזרה משבי החמאס לפני מספר שבועות.

אליה היה ילד חייכן עם קול זהב. חבריו מספרים שהיה מנעים את זמנם בסלסולי שירה שפורטים על הנשמה.

אליה עבד בתחום האירועים והפיק חתונות, בר מצוות ובריתות. שגרת יומו הייתה לשמח אנשים ולוודא שהאירוע שלהם יעלה מעל ציפיותיהם.

כמו כן חבריו של אליה מספרים עליו שהדבר שהכי מאפיין אותו: אוהב אדם, ובני אדם אוהבים אותו: "איש אהוב." יהי זכרו ברוך.

משגרירות צרפת בישראל נמסר: "צער עצום על הודעת כוחות הצבא הישראלי על מות בן ארצנו, אליה טולדנו, שנחטף בידי חמאס וגופתו נמצאה בעזה. מחשבותינו נתונות למשפחתו, לדניאל אחיו שהרעיש שמים וארץ למען שחרורו. אנחנו חולקים את כאבכם."

הלווייתו של אליהו טולדנו ז"ל תתקיים בשעה 13:00 בבית העלמין באלעד. אוטובוס מבני ברק יצא בשעה 12:15 מרחוב חזון איש 64, יושבים שבעה מיום ראשון בבית הוריו ברחוב חזון איש 64 בבני ברק.

צילום מתוך התיעוד שהופץ ביום החטיפה
צילום מתוך התיעוד שהופץ ביום החטיפה
מודעת אבל אליה טולדנו
קרדיט: ידיעות בני ברק בטלגרם

האזינו: דניאל, אחיו של אליהו טולדנו שנחטף מהנובה לעזה בשיחה עם אריה גולן ב"הבוקר הזה" בתאריך 4/12/2023

רב״ט ניק בייזר, התגייס לצה״ל לפני פחות מחצי שנה (אפריל 23) ושירת במת"ק עזה.

לניק היה חוש טכני וחלם על קריירה צבאית. משפחתו מספרת שמגיל 14 הוא החל לעזור בעסק המשפחתי: "הוא הנדי-מן, יש לו ידיים טובות והתחביב שלו הוא לבשל. בשבתות הוא היה מכין לכל המשפחה ארוחות שף מושקעות."

ניק אהב מאוד בעלי חיים ולהתנדב. משפחתו מספרת שהוא אהב תמיד לעזור לאנשים – הוא התנדב בעמותת באולינג באר שבע, באמצעות המשחק הוא סייע מאוד לילדים עם מוגבלויות. יהי זכרו ברוך.

ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ ספד לו: "עצוב וקורע לב! יצאתי עכשיו מביתם של קטיה וסרגיי, הוריו של ניק בייזר. כל כך קיווינו והתפללנו שניק יחזור בשלום הביתה. קטיה היתה עבורנו סמל לאמא לביאה שנלחמה על בנה ולא ויתרה ולו לרגע אחד. כמה תפילות, כל כך הרבה תקוות. העיר באר שבע כואבת, אבלה ומרכינה ראש על נפילתו של חייל צבא ההגנה לישראל, ניק בייזר. אנחנו מחבקים מעומק ליבנו את משפחתו ויקיריו. עצוב לנו! יהי זכרו ברוך!"

טוראי ניק בייזר ז״ל. צילום: באדיבות המשפחה
טוראי ניק בייזר ז״ל. צילום: באדיבות המשפחה

סמל רון שרמן ז״ל, 19 בעל אזרחות ארגנטינאית, נחטף על ידי מחבלי חמאס בזמן שישן בבסיס צבאי והובל לרצועת עזה.

תפקידו של רון בצה"ל כלל תיאום עם אנשי עסקים מעזה כדי לסייע להם לייצא סחורות ובכך לסייע לכלכלת עזה.

רון סבל מאסטמה קשה והוא צולם על ידי חמאס כאשר נחטף בחיים ונלקח לעזה.

ב-7 באוקטובר הוא כתב להוריו "אני אוהב אתכם, זהו זה, הם פה, נגמר". יהי זכרו ברוך.

הלווייתו של רון ז"ל, בנם של אלכס ומעיין, תתקיים היום בשעה 13:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בלהבים.

מהמועצה המקומית להבים נמסר: "צער גדול עוטף הבוקר את קהילת להבים עם קבלת הבשורה הקשה על נפילתו של החייל בן היישוב רון שרמן שנחטף לעזה. לבנו עם משפחת שרמן היקרה שקיבלה את ההודעה המרה ונערכת ללוויה הצפויה להיערך היום בשעה 13:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין ביישוב. אנו קוראים לתושבים להיערך להתייצב עם דגלי ישראל מהכניסה ליישוב לאורך שד' תמר ועד בית העלמין."

סמל רון שרמן ז״ל
סמל רון שרמן ז״ל. צילום: דובר צה"ל / באדיבות המשפחה

האזינו: אלכס שרמן, אביו של החייל רון שרמן שנחטף לעזה בראיון לדב גילהר בתוכנית "בחצי היום". בתאריך 8.11.23

"המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת כל החטופים הביתה. אנו פועלים יחד עם גופי הביטחון, בכל האמצעים המודיעיניים והמבצעיים להשיב את כל החטופות והחטופים הביתה." נמסר מצה"ל.

Back to top button