מבזקיםצבא וביטחון

דובר צה"ל: "שיא החוצפה של מחבלי חמאס"

דובר צה"ל בשפה הערבית, סא"ל אביחי אדרעי שיתף בעמוד ה-X שלו (טוויטר לשעבר) על המארב של מחבלי חמאס שחשף מוקדם יותר היום צוות הקרב החטיבתי 261 (בה״ד 1) של אוגדה 162 וכתב: "שיא החוצפה של מחבלי חמאס – אזור ממולכד ובו בובות ילדים המחוברות לרמקולים".

לוחמי המילואים שביצעו סריקות חשפו את המארב של מחבלי חמאס, שהציבו בובות ותיקי ילדים סמוך לפיר משמעותי המוביל למערכת מנהרות, שעוברת בין מבנים אזרחיים ביניהם בית ספר, מרפאה וכן מסגד, שבמרכזו נמצא חמ״ל אשר שימש את חמאס והיה מרושת במצלמות שתצפתו על כוחותינו וחוברו לתשתיות החשמל של המרפאה.

בנוסף, אותרו במרחב עמדות נ״ט ותצפית וכן זירת מטענים רחבה שנועדה לפגוע בלוחמי צה״ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן, לוחמי יחידת מגלן בשיתוף עם לוחמי שב"כממשיכים להילחם בלב חאן יונס בשכונה בה גדל יחיא סינוואר, ראש הזרוע המדינית של חמאס ברצועת עזה. באחד הקרבות פעלו הלוחמים על הריסות אחד מהבתים בו התגורר בשנים האחרונות שהותקף אווירית בתחילת המלחמה.

לוחמי הקומנדו חיסלו מחבלים בהיתקלויות, איתרו קנה ארטילרי ארוך טווח ופירים משמעותיים, שבאחד מהם נמצאו אמצעי לחימה.

בנוסף, הלוחמים פשטו על ביתו של ראש המערך הרקטי של צפון חטיבת חאן יונס ומצאו בו אמצעי לחימה וחומרים מודיעיניים. במהלך הקרבות, הלוחמים זיהו חוליית מחבלים שיצאה מפיר מנהרה וכיוונה לעברם RPG, וחיסלה אותם לפני שהספיקו לבצע ירי לעברם.

חיילים - לוחמים - צה"ל מלחמה - עזה
צילום: דובר צה"ל
חיילים - לוחמים - צה"ל מלחמה - עזה
צילום: דובר צה"ל
חיילים - לוחמים - צה"ל מלחמה - עזה
צילום: דובר צה"ל

"יחידת מגלן הפעילה אש מדויקת, פגעה בפעילים רבים", אמר מפקד יחידת מגלן, סא"ל א', "איתנו ביחד לאורך כל הדרך גם הארטילריה, היבשה ובטח שחיל האוויר שמלווה אותנו בכל צעד בהתקדמות בעוצמה רבה ומדויקת. בזמן שאנחנו פה, היחידה השמידה פירים רבים, אמל"ח רב ותשתיות, ואנחנו ארוכים לחודשים ארוכים של לחימה להמשך".

Back to top button