חדשות הארץמבזקים

לוחמי מג"ב שתועדו תוקפים צלם של סוכנות הידיעות הטורקית – הושעו

לוחמי משמר הגבול תועדו היום (שישי) בצהריים משתמשים באלימות כלפי צלם עיתונות של סוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו", מוסטפא אלחרוף, שהיה בתפקיד בוואדי ג'וז במזרח ירושלים וסיקר מעצר של מיידי אבנים.

בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות, נראים לוחמי מג"ב מטלטלים את אלחרוף ובהמשך מטיחים אותו על הארץ ובוטים בו בראשו ובבטנו. הוא פונה לבית החולים אל-מקאסד שבמזרח ירושלים לקבלת טיפול רפואי ואושפז למשך מספר שעות. המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירה כנגד שני לוחמים המעורבים באירוע שהושעו מתפקידם.

בסוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו" מסרו כי "משטרת ישראל תקפה גם את הצלם פאיז אבו רמילה, שהיה עם אלחרוף."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יוסי אלי כתב חדשות 13 הגיב לאירוע בעמוד ה-X שלו וכתב: "מוסטפא הוא קולגה. אחלה גבר, זרקו אותו כמו פינג פונג משוטר לשוטר. ואז השכיבו על הרצפה והכו אותו מול המצלמות בכל חלקי גופו. כעת לוחמי מג״ב שהכו אותו נחקרים באזהרה במח״ש. למה המשטרה הורסת לעצמה כל כך אחרי מעשי גבורה עילאיים ב7 באוקטובר.? אוף"

חה״כ עופר כסיף ביקר את מוסטפא אלחרוף ואמר: "‏ביקרתי את העיתונאי הפלסטיני מוסטפא אל חרוף שהותקף בברוטאליות ע"י בריוני המשטרה בירושלים המזרחית הכבושה. ‏ישראל של ממשלת הכהנאים ממשיכה לרמוס את חופש העיתונות, לא נשקוט עד שהקלגסים יעמדו לדין סולידריות היא הנשק החזק ביותר נגד הפאשיזם."

ח"כ עופר כסיף עם הצלם אלחרוף בבית החולים
צילום: @ofercass ברשת X
ח"כ עופר כסיף עם הצלם אלחרוף בבית החולים
צילום: @ofercass ברשת X

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: " לוחמי יחידת המסתערבים של מג״ב בירושלים יחד עם שוטרי המחוז פעלו למעצר מפרי סדר. במסגרת הפעילות, פעלו הכוחות בצורה מסוערבת בשיתוף עם כוחות גלויים למעצרם של מפרי הסדר אשר יידו אבנים וחסמו צירי נסיעה תוך כך שהינם רעולי פנים, בפעילות הכוחות נעצרו 7 מפרי סדר אשר הועברו להמשך חקירה בתחנת קדם שבמחוז ירושלים".

צילום: דוברות המשטרה

עוד הוסיפו במשטרה כי "כמו כן, למקום הגיעו מספר עיתונאים של ערוצי תקשורת זרה אשר הפריעו לקיומה התקין של הפעילות ואף סיכנו את הצלחתה, שכאמור במסגרתה הופעלו כוחות מסוערבים, התעמתו עם לוחמי מג״ב אשר הורו להם לעזוב את המקום תוך שימוש בכוח לאור סירובם. שני הלוחמים המעורבים באירוע הושעו על ידי מפקד משמר הגבול והחומר בעניינם הועבר לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים".

צילום: דוברות המשטרה

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק התייחס לפעילות הכוחות: "לוחמינו פועלים כל העת לשמירה על הסדר הציבורי ועל בטחון התושבים, בכלל הגזרות. שיתוף הפעולה של כוחות המסתערבים לצד הכוחות הגלויים מהווה מכפיל כוח ומוכיח את עצמו בשטח, לא נחדול מלפעול ביד קשה, בנחישות ובמקצועיות למילוי משימתנו – הגנה על בטחון האזרחים. אך עם זאת, לא נתפשר על ערכיותם של לוחמינו ובמקום בו נבין שנפל רבב בפעילותם, נתחקר ונבדוק את האירועים ולא נהסס לקבל החלטות פיקודיות ומשמעתיות".

בארגון העיתונאים והעיתונאיות מסרו בתגובה לאירוע: "אנחנו מזועזעים מהתקיפה האלימה של חבר הארגון וצלם סוכנות אנאדולו, מוסטפא אל-חארוף, בידי שוטרי מג"ב בעת שסיקר את תפילת שישי במזרח ירושלים. מדובר במקרה התקיפה ה-37 של עיתונאים ערבים מאז תחילת המלחמה, כאשר רוב מקרי התקיפה בוצעו בידי כוחות הביטחון. מדובר במציאות שפוגעת דרמטית בחופש העיתונות וביכולתם של עיתונאים לבצע את תפקידם. אנחנו דורשים בתוקף ממח"ש לפתוח באופן מיידי בחקירת האירוע הקשה וממשטרת ישראל להשעות לאלתר את השוטרים המכים מכל תפקיד מבצעי עד לסיום הבדיקות."

Back to top button