מבזקיםצבא וביטחון

דובר צה"ל: החטופים שנורו למוות, ברחו מהשבי או ננטשו ע"י המחבלים

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר הערב (שישי) כי צה"ל מעריך שלושת החטופים הישראלים, יותם חיים (28), סאמר טאללקה (24) וחטוף נוסף ששמו לא פורסם, אשר נורו בשוגג על ידי לוחמי צה"ל במהלך פעילות בשג'אעיה, ברחו או ננטשו על ידי מחבלים שהחזיקו אותם בשבי. במהלך בימים האחרונים או ביממה הזאת, הם הגיעו לנקודה שהם הגיעו אליה.

יותם חיים ז"ל וסאמר טאללקה ז"ל
יותם חיים ז"ל וסאמר טאללקה ז"ל

"אנחנו מעריכים ששלושת הישראלים זכרונם לברכה או ברחו או ננטשו על ידי מחבלים שהחזיקו אותם בשבי ובמהלך הימים האחרונים אולי היממה הזאת, אנחנו עוד לא יודעים את הפרטים האלה ואת העובדות האלה, הם הגיעו לנקודה שהם הגיעו אליה. מודיעין שאנחנו מחזיקים אותו לגבי חטופים, אנחנו מנהלים מפקדה כזאת שאוספת את המודיעין ומדברת עם הכוחות הקרקעיים, כל יום יש הערכת מצב, כל יום, גם לגבי תקיפות אוויריות וגם לגבי פעולה קרקעית, בסופו של יום אנחנו מעריכים שהם או הצליחו לברוח או ננטשו בגלל הקרבות שמתחוללים בשג'אייה ולצערי התוצאות הטרגיות של האירוע הזה הסתיימו במותם", אמר דובר צה"ל.

עוד הוסיף דובר צה"ל: "אנחנו נמצאים בשעות אחרי האירוע הזה, הדברים נמצאים ממש באיסוף עובדות. היה לנו חשוב להגיע הערב אחרי שנעדכן את המשפחות ועדיין יש כוחות צה"ל אצל המשפחות, כמובן זה אזרחים יחד עם משטרת ישראל, אנחנו עדיין נמצאים אצל המשפחות אחרי שעדכנו אותם, פה אני מעדכן את הציבור. אנחנו נמשיך לברר את העובדות ודבר אחד אני רוצה להגיד תהיה פה שקיפות מלאה לציבור על כל פרטי האירוע הזה, זאת החובה שלנו. החובה המלאה שלנו. אנחנו במאמץ מלחמתי עם הרבה הרבה קרבות באזור לחימה מאוד מורכב לוחמים שנהרגים, לוחמים שנופלים, נלחמים שהורגים מחבלים מסביבם יומם ולילה, והייתה פה שגיאה טרגית שאנחנו נתחקר אותה עד תום ונשקף לציבור את כל מה שקרה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לגבי חיסול מפקדי חמאס אמר דובר צה"ל: "אנחנו הורגים לא מעט מפקדים מרמת דרג המ"פ, זה קורה כל יום חלק מהדברים אולי כבר לא ברמת הידיעה. אנחנו נמשיך לרדוף אחרי כל המחבלים מהבחירים ביותר, יחיא סינוואר ועד לכל מי שלקח חלק בשבעה באוקטובר בארגון הטרור חמאס, אנחנו נרדוף אותם ונהרוג אותם. זאת המשימה שלנו, העדיפות להרוג את ראשי המחבלים ברצועת עזה ממשיכה להיות עדיפות מרכזית של אגף המודיעין, של שירות הביטחון הכללי. אנחנו נמשיך לעשות מאמצים גדולים כדי להביא לאירוע הזה כמה שיותר מהר עם כמה שיותר מחבלים הרוגים".

Back to top button