חדשות הארץמבזקים

החזיקו בד לבן וצעקו "הצילו" – פרטים חדשים על התקרית בשג'אעיה

תחקיר ראשוני של צה"ל, לאחר התקרית הקשה והכואבת שהסתיימה במותם של שלושת החטופים מירי לוחמי צה"ל בשג'אעיה, חושף את גודל הטרגדיה שייתכן מאוד שהייתה יכולה להימנע אילו הייתה תשומת לב גדולה יותר להוראות הפתיחה באש והסימנים המקדימים. אך עם זאת אל לנו לשכוח שמדובר בזירת לחימה רוויית מחבלים שפועלים בכל דרך על מנת להערים על הכוחות ולפגוע בהם. רק אתמול חשף דובר צה"ל כי המחבלים השתמשו בבובות מחוברות לרמקולים על מנת למשוך את לוחמי צה"ל לפיר מנהרה ממולכד שהיה במתחם ולגרום לאבידות קשות.

צילום: דובר צה"ל

על פי ממצאי התחקיר, הלחימה בשבוע האחרון וביחוד במרחב שג'אעיה, שבו נורו שלושת החטופים, מתנהלת בעצימות גבוהה מול מחבלים שרבים מהם מנהלים חילופי אש עם כוחות צה"ל בלבוש אזרחי. הם פועלים כאמור באמצעות הונאות על מנת לפגוע בכוחות בשטח וזו גם הסיבה שחלקם פועלים בלבוש אזרחי.

מחבלים - נכנעים - חמאס - עזה - מלחמה - חיילים - לוחמים - צה"ל
צילום: דובר צה"ל

האירוע, התרחש אתמול בסביבות השעה 10:00 בבוקר כאשר שלושת החטופים יצאו מתוך מבנה כשהם ללא חולצות ואחד מהם אוחז בידו מקל עם בד לבן עליו. אחד הלוחמים שמבחין בהם מזהה אותם כאיום, צועק "מחבלים" ופותח לעבר בירי. שניים מהם נהרגים במקום ואילו השלישי נפצעו וחוזר חזרה אל תוך המבנה שממנו הם יצאו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
חיילים - לוחמים - צה"ל - עזה - מלחמה
צילום: דובר צה"ל

אז נשמעת מתוך המבנה צעקה "הצילו" בעברית. המג"ד במקום נותן פקודת חדל, אך כשחטוף יוצא מהמבנה, בוצע לעברו ירי נוסף והוא נהרג. על פי התחקיר הירי בשני המקרים בוצע לכאורה בניגוד לנהלי הפתיחה באש.

חיילים - לוחמים - צה"ל - עזה - מלחמה
צילום: דובר צה"ל

בעקבות התחקיר הראשוני הועברו דגשים לכוחות בשטח על מנת שלא יחזור על עצמו אירוע דומה. בין הלקחים שהופקו מהאירוע שעל הכוחות לקחת בחשבון אפשרות שיש חטופים בשטח שנמלטו או ננטשו ויש לשים לב לסימנים מעידים. כמו כן בוצע רענון וחידוד של הנחיות הפתיחה באש.

עם זאת, בצה"ל מציינים כי מדובר בתחקיר ראשוני של האירוע והעובדות עדיין בשלבי בירור. הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי קיבל את ממצאי התחקיר הראשוני והיום תתקיים השלמת התחקיר על ידי מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן.

עוד עלה בתחקיר כי יומיים קודם לכן, מספר מטרים ממקום האירוע אותר מבנה שעליו היה כיתוב בעברית "SOS" ושלט נוסף עם כיתוב "הצילו שלושה חטופים". הכוחות בשטח סברו שמדובר בפעולת הסחה ושהמבנה ממולכד. כעת בודקים בצה"ל את הקשר בין המבנה הזה שאותר לשלושת החטופים. הכוחות יחזרו אל המקום על מנת לבצע סריקה ולברר האם החטופים שהו במבנה זה.

צה"ל עדכן את המשפחות של שלושת החטופים שנורו בשוגג, סאמר טלאלקה, אלון שמריז ויותם חיים. יהי זכרם ברוך.

שלושת החטופים

Back to top button