חדשות הארץמבזקים

אכזריות בלתי נתפסת: חמאס פרסם סרטון מזעזע, "הזמן אוזל"

ארגון הטרור חמאס פרסם לפני דקות אחדות (שבת) סרטון אכזרי במיוחד שבו השתמש במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית שלו על מדינת ישראל, בקטעי וידאו של מספר חטופים שנרצחו בשבי בטענה שכביכול נהרגו כתוצאה מההפצצות של צה"ל.

בסרטון, שאותו לא נפרסם מטעמים מובנים, נראים מספר חטופים ישראלים שנרצחו על ידי חמאס בשבי, כאלה שכבר פרסם אודותיהם בעבר בסרטוני התעמולה שלו. ובין אחד לשני הכניס תיעוד מהתקיפות העוצמתיות של צה"ל. כאשר לאחר כל קטע שבו נראה חטוף והפצצה ישראלית נראה טיימר שסופר לכאורה את מספר החטופים שמאבדים את חייהם. בסוף הסרטון הציג שקופית ובה נכתב: "הזמן אוזל". בנוסף חמאס פרסם תמונה של דניאל אלוני, ששוחררה משבי חמאס אחרי 49 ימים, ובה נכתב: "הבחירה שלכם אם תרצו אותם בארונות או בחיים".

תמונה שהפיץ חמאס בערוץ הטלגרם שלו
תמונה שהפיץ חמאס בערוץ הטלגרם שלו
מתוך הסרטון שפרסם חמאס
מתוך הסרטון שפרסם חמאס

חמאס, במיוחד לאחר פרסום הודעת דובר צה"ל אמש על מותם של שלושת החטופים בשוגג מירי צה"ל ויציאת אלפים להפגנות בתל אביב, מנצל את ההזדמנות להפעיל עוד לחץ על ישראל על מנת להפסיק את ההפצצות ברצועת עזה. חמאס מבין כי ככל שיפעיל יותר לחץ כך יוכל לדרוש מחירים גבוהים יותר מישראל לשחרור החטופים. ולא סתם בכירי הארגון שינו את הטון והקשיחו את עמדותיהם באומרם שלא תהיה שום עסקה ללא הפסקת אש מוחלטת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רבים בציבור בישראל מבינים מאוד לליבם של משפחות החטופים אך מנגד מתנגדים בתוקף להפסקת המלחמה לפני השמדתו המוחלטת של ארגון הטרור חמאס. תושבי העוטף, שמרבית מבני משפחתם, נרצחו או נחטפו לעזה, מבינים היטב כי המשך שלטונו של חמאס בעזה יסכן שוב את אזרחי מדינת ישראל ויביא עלינו שוב את ה-7 באוקטובר ובפעם הבאה, אם חלילה תקרה האסון עלול להיות גדול אף יותר.

בעדות שמסרה חן גולדשטיין אלמוג, ששוחררה בחודש שעבר משבי חמאס עם ילדיה אגם, גל וטל, סיפרה בריאיון לניו יורק טיימס כי בשיחה שניהלה בתקופת השבי עם אחד המחבלים הוא הזהיר אותה שלא תשוב לביתה. "אל תחזרי לקיבוץ. אל תחזרי למקום כל כך קרוב לעזה. לכי לתל אביב או צפונה יותר. כי אנחנו נחזור."

חן ענתה לו בתגובה: "בפעם הבאה שתבואו, אל תזרקו רימון. פשוט תדפקו בדלת".

עם כל הכאב, ההבנה וההזדהות עם משפחות החטופים, שעוברים ימים קשים מנשוא – 71 ימים, שקרוביהם מוחזקים בידי המפלצות האלה בעזה, עליהם להבין שככל שחמאס רואה את הלחץ מצידם על הממשלה ככה הסיכוי לשחרר את החטופים יהיה קשה יותר כי הדרישות של חמאס יהיו גבוהות יותר, כאלה שישראל לא יכולה לקבל אותן. כל הנושא סביב החטופים חייב להיות במחשכים, רחוק מעיני התקשורת והשיח הציבורי. ככל שיעשה בדלתיים סגורות כך ייטב.

היום, דווח על הצעה חדשה שתובא לשולחן המשא ומתן והיא, שישראל תאפשר למנהיג חמאס יחיא סינוואר לעזוב את רצועת עזה וזאת בתמורה לשחרור כל החטופים. על פי ההערכות בישראל, חמאס יסרב להצעה אם תובא בפניו.

Back to top button