חדשות הארץמבזקים

סערת מסמך החזרת מפונים לישובים בדרום: "הפעלת שעון החול לטבח הבא"

סערת חזרת תושבי העוטף לבתיהם. ראשי הרשויות בעוטף עזה והערים בדרום שתושביהם פונו הוציאו הודעות לתושבים ולפיהם מדובר בפרסומים המבוססים על תוכניות הנוגעות לימים שלאחר שתסתיים המלחמה ולא בהכנת הקרקע לחזרת התושבים לישובים.

גם דובר צה"ל הדגיש כי "אין כל החלטה רשמית של צה"ל להחזרת תושבים ליישובים והמסמך המדובר הנו טיוטה שהועברה להתייחסות ראשי הרשויות כחלק מהשיח השוטף שצה"ל מקיים איתם, בעניין היערכות לצמצום השטח עליו חל צו שטח צבאי סגור המגביל תנועה במרחב העוטף. בצה"ל עוסקים בהערכות ותכנון מתווה חזרה בטוחה ליישובים, לרבות מרכיבי ההגנה ותפיסת ההגנה במרחב.אין כל שינוי במעמד המפונים והטיפול בהם״.

בהודעות ששלחו ראשי מועצות בעוטף עזה ובשער הנגב לתושבים נאמר כי בהמשך לפרסומים בתקשורת בדבר האישור מצה"ל להחזרת התושבים המפונים לבתיהם נבהיר כי מדובר מסמך פנימי בלבד והוא אינו הנחיה, בוודאי שאינו הנחיה מחייבת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נמסר בהודעות שנשלחו כי, ישנה עוד עבודת שיקום רבה- פיזית ונפשית, עד שהקהילות צמודות הגדר תוכלנה לחזור הביתה לעוטף עזה. לא נאפשר את חזרת התושבים עד אשר יוסר האיום הביטחוני כפי שהובטח יוקמו מרכיבי הביטחון, יוסדרו בתי הספר העורפיים והישובים יהיו מוכנים מבחינה מוניציפאלית לקליטתם. כרגע אין הוראה בדבר חזרה לישובים. השהות במרכזי הפינוי הקהילתיים נמשכת ללא הגבלה, עד החזרה הביתה בביטחה.

מעיריית שדרות נמסר לתושבים: בהמשך לפרסומים על תוכנית של צה"ל להחזרת חלק מיישובי העוטף לבתיהם – התוכנית אינה רלוונטית לשדרות, מכיוון ששדרות מרוחקת פחות מארבעה קילומטר מהגדר. תושבי שדרות יחזרו לעיר כשהממשלה תבטיח שהאיום הוסר ובטוח לגור בשדרות.

חה"כ אלמוג כהן תושב הדרום פנה אף הוא לתושבים ובפוסט שהעלה בחשבונו ברשתות החברתיות כתב: "אחיי תושבי הנגב והדרום, אני בניגוד להמלצות הצבא וחלק מהדרג המדיני, קורא לתושבי היישובים, הקיבוצים והמושבים המפונים שלא לחזור לבתיהם תוך סיכון חייהם, עד אשר צה״ל ישלים את המשימה והיא השמדת חמאס וגרורותיו, עד האחרון שבהם. כל חזרה או ניסיון חזרה לשגרה לפני השמדה טוטאלית של האויב יהפוך את שעון החול לטבח הבא".

יום קיהלתי - משטרת ישראל - ילדים מפונים
צילום: דוברות משטרת ישראל

Back to top button