חדשות הארץמבזקים

שתי נשים נגד שלטון הטרור באיראן – כרזת ענק תיחשף בירושלים

היום (ראשון) בשעה 16:00 תתלה על חזית בניין מוזיאון הסובלנות בירושלים כרזת ענק שתציג את דמויותיהן של החיילת שיראל חיים-פור ז"ל ומהסא אמיני. שיראל הייתה בת 20, סמב"צית בבסיס נחל עוז בעוטף עזה שנהרגה במתקפת החמאס ב-7 באוקטובר, מוצא משפחתה מאיספהאן בפרס. מהסא אמיני היא הצעירה האיראנית ממוצא כורדי בת 22 שהוכתה למוות על ידי משמרות המהפכה באיראן והפכה לסמל בינלאומי למאבק לחופש בקרב מתנגדי משטר האייתולות של איראן.

שר החוץ אלי כהן אמר כי "משטר האייתולות שיושב בטהרן הוא מחולל הטרור הגדול ביותר בעולם. אנו רואים את טביעות האצבע שלו וההרס שהוא מותיר בישראל מאז אותה שבת ארורה של 7 באוקטובר, אבל טביעותיו ניכרות גם באירופה ואפילו באיראן עצמה נגד רבים בעם האיראני המבקשים להתנער מהקיצוניות הרצחנית. על הקהילה הבינלאומית לגנות ולפעול באופן חד וברור בכל מנוף העומד לרשותה על מנת לבלום את מהלכיה מערערי היציבות של איראן."

הכרזה תיחשף במעמד משפחת חיים-פור, נציגי משרד החוץ, עיריית ירושלים וקרן מיראז'.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בכרזה שתיחשף, דמותה של שיראל חיים-פור מורכבת מ-7,000 אריחים המציגים את פניהם של 1200 הנרצחים על ידי חמאס ב-7 באוקטובר ו-240 בני הערובה, גם הפסיפס של פניה של מהסא מורכב 7,000 אריחים עם פניהם של 1,020 אנשים שונים שאיבדו את חייהם או שנכלאו עקב מחאותיהם נגד המשטר האיראני מאז ספטמבר 2022.

דמותן של נשים אלו משמשות תזכורת נוקבת לכך שלפרס יש היסטוריה עשירה של ידידות עם העם היהודי, המתפרשת על פני 3,000 שנה, והן אויבות פחות מ-50 שנה בשל המשטר האיראני שחותר תחת ערכי החופש ומהווה איום לעולם כולו.

שיראל חיים-פור ז"ל ומהסא אמיני
שיראל חיים-פור ז"ל ומהסא אמיני. (אילוסטרציה)

Back to top button