חדשות הארץמבזקים

פניה לוועדה לביקורת המדינה – דיון חרום בהיערכות הממשלה למלחמה בצפון

יושב ראש מפלגת ישראל ביתנו, שר הביטחון לשעבר, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, שלח היום (ראשון) פנייה דחופה ליושב ראש הוועדה לביקורת המדינה, בבקשה לכנס דיון חירום בנושא המלחמה בצפון והיערכות הממשלה לכך.

בפנייתו כתב חה"כ ליברמן: "מאז מתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר, מתקיימת מלחמה בשתי חזיתות – הדרום והצפון. עשרות אלפי תושבים פונו מבתיהם בגבול הצפון בעקבות הלחימה והירי המתמשך של ארגון חיזבאללה. קריית שמונה והיישובים צמודי הגדר הפכו לערי רפאים. תושבים לא מתכוונים לשוב לבתיהם עד שלא יובטח להם שהם מוגנים מפני ירי רקטי או חדירת מחבלים". .

לטענת יו"ר ישראל ביתנו חה"כ ליברמן: "בתקציב המדינה שהעבירה הממשלה רק לפני מספר חודשים, היא קיצצה בתכנית 'מגן הצפון' תוכנית שקידמתי כשר הביטחון ותקצבתי כשר האוצר בחמישה מיליארד שקלים על פני עשור, שמטרתה למגן את יישובי הצפון מפני אירועים ביטחוניים ורעידות אדמה. החלטת הממשלה לקצץ הייתה החלטה בלתי הגיונית אז והיום פשוט מדובר בהפקרות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ליברמן הדגיש כי "בשנים האחרונות הוציא מבקר המדינה כחמישה דו"חות המתייחסים להיערכות העורף האזרחי בצפון לאיום של רעידות אדמה, טילים ורקטות. בכלל הדו"חות עלו ממצאים מטרידים מאוד. המצב כיום הוא שכ- 70% מתושבי הצפון שגרים סמוך לגדר הגבול אינם ממוגנים. ב-17 באוקטובר האחרון, הגיע מבקר המדינה לביקור בצפון והבהיר כי יפרסם דו"ח על ההיערכות למלחמה".

בפנייתו ציין ליברמן כי לדברי מבקר המדינה:"לאחרונה ביצענו ביקורת פתע על המצב בגבול הצפון. לא מדובר בדו"ח תיאורטי. לפני מספר שבועות הדו"ח הועבר לתגובת ראש הממשלה ושר הביטחון. כבר כעת אני יכול לומר שקיימים ליקויים משמעותיים ועל הדרג המדיני וצה"ל לתקנם באופן מידי. המצב בצפון הארץ זועק לשמיים והכתובת על הקיר".

חה"כ ליברמן חתם את מכתבו: "התושבים שפונו או התפנו באופן עצמאי מבתיהם מחשש לחייהם חשים כי הקרקע נשמטת מתחת לרגליהם. הם חיים בחוסר ודאות מוחלט בנוגע לעתיד לבוא ולשובם לבתיהם. עלינו להרעיד את המדינה ולעורר את הממשלה, שלא נגיע למצב כפי שקרה בעוטף עזה בו הכלה הובילה להלקאה".

אביגדור ליברמן - סיעה - ישראל ביתנו
צילום: דוברות ישראל ביתנו

Back to top button