חדשות הארץמבזקים

חה"כ ליברמן לראשי הרשויות בצפון: מה שקורה כאן זו הפקרות של הממשלה

יושב ראש מפלגת ישראל ביתנו, שר הביטחון לשעבר, חה״כ אביגדור ליברמן, הגיע היום (שני) יחד עם חה״כ שרון ניר, לסייר בצפון הארץ. בתחילת הסיור הגיע חה״כ ליברמן לכפר בלום, שם קיבל סקירה ביטחונית ותמונת מצב מראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, ונפגש עם כיתות הכוננות של הקיבוץ. משם המשיך חה"כ ליברמן למפגש עם פורום קו העימות, בראשות ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו״ר הפורום, משה דוידוביץ.

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, חה״כ אביגדור ליברמן אמר: "סיימתי פגישה עם ראשי היישובים בקו העימות, פגישה לא פשוטה, שם הציגו לי את כל האתגרים. לצערי, ממשלת ההפקרות במקום לתת מיגון לתושבי הצפון, העדיפה להגן על הכספים הקואליציוניים, ועל האנשים המקורבים לשלטון ולצלחת".

חה"כ ליברמן טען כי "יותר מ-5 מיליארד שקלים, שניתנו בשנת 2023 במסגרת כספים קואליציוניים, זה העלות של תוכנית מיגון הצפון שמתפרסת על פני עשור – זה סדר העדיפויות של הממשלה. למרות הממשלה, אני בטוח שמדינת ישראל, עם ישראל והחברה האזרחית, ידעו להתגבר גם על המשבר הזה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות אמר: "אני מודה לחה"כ ליברמן על הגעתו צפונה היום למועצה האזורית גליל עליון, כדי לפגוש את כולנו ראשי רשויות קו העימות. הצגתי לליברמן את מצבנו כעת נוכח המלחמה בצפון וחוליות הרדואן של חיזבאללה שיושבות על הגדר".

לדברי דוידוביץ': "כיוזם תכנית מיגון הצפון עוד ב-2018, תכנית שטרם מומשה במלואה עד היום – חה"כ ליברמן מבין ויודע היטב מהי חשיבות מימוש התכנית הזאת עבור מיגון תושבינו. אנחנו רוצים דבר מתבקש ופשוט וקשה להבין מדוע צריך לזעוק זאת שוב ושוב: מבקשים לקבל מממשלת ישראל תכנית הגנה על ישובי ותושבי הצפון".

ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ אמר: "במצב שככל הנראה לא יושגו המטרות כפי שהוגדרו בדרום, הלחץ הציבורי יגבר והממשלה החלשה תבחר ב"הסכם מדיני, עם עיבוי מערך ההגנה". העולם היום חלש מאד, לא הצליחו לעשות וליישם הסכמים בין מדינות , קל וחומר אי אפשר לעשות הסכם עם ארגון טרור". .

זלץ הוסיף: "מה שכן צריך לעשות זה להפחית ככל האפשר את היכולת והרצון של חיזבאללה לפעול ולא פחות חשוב – לפעול ולייצר יכולת ורצון של תושבים לחזור על ידי מתן בטחון מלא ותוכנית כלכלית מקיפה, שבניגוד לעבר גם תבוצע, בלי יישום של תוכנית כזאת הרעיון הציוני יעמוד בפני מבחן לא פשוט".

ליברמן - צפון - סיור -
צילום: דוברות חה"כ ליברמן
צילום: דוברות חה"כ ליברמן

Back to top button