מבזקיםצבא וביטחון

הגזרה רותחת וחמושים על הגבול, במשרד הביטחון מתכננים פיטורי רבש"צים

נציגי צה"ל הודיעו לאחרונה לוועדים המקומיים בעמק הירדן ובעמק המעיינות כי מערך ההגנה היישובי צפוי לעבור שינוי מקיף – ובמקום הרבש"צים המקומיים שיפוטרו תהיה הגנה מדוללת יותר.

התוכנית לפגוע ברבש"צים נולדה עוד לפני ה-7 באוקטובר, אז הרבש"צים הוכיחו את נחיצותם כקו ההגנה הראשון מול האיומים ורבים מהם אף שילמו על כך בחייהם, כשהגנו על היישובים עליהם הם מופקדים. בזמן שקונספציות רבות התנפצו באותו היום, במשרד הביטחון מחליטים להמשיך עם הקונספציה ביום שלפני, ולהיפטר מהרבש"צים תוך הפקרת היישובים.

רק אתמול פורסם כי עשרות מסתננים חמושים במשגרי טילים וחומרי נפץ חצו מסוריה לירדן, לצד הפגנות סוערות והתראות חמות גם בגזרה הירדנית לאורך השבועות האחרונים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעתירה דחופה שהגישה אתמול ההסתדרות הלאומית לעצירת המהלך, נכתב כי על פי התוכנית החדשה והמסוכנת, במקום רבש"צ לכל יישוב יהיה מינוי של איש ביטחון בגמלאות שיהיה ממונה על שלושה יישובים במקביל. כך שבמקרה של אירוע ביטחוני, יצטרך לבחור אותו איש ביטחון באיזה מהיישובים הוא מטפל ומי יופקרו לגורלם.

למרות שלדברי המל"ל התכנית טרם יצאה רשמית לפועל, בשטח המציאות אחרת לחלוטין. בצבא מתנערים ומסירים אחריות מהיישובים ומצרכי הביטחון שלהם, במג"ב החלו למפות את השטח לקראת חילופי הסמכויות והרבש"צים קיבלו מסרים כי בקרוב יסיימו את תפקידם.

איתי הופמן, יו"ר ארגון הרבש"צים בהסתדרות הלאומית: "אסור לאפשר למשרד הבטחון לבצע מחטף בזמן מלחמה! מדובר במהלך של ישראל הישנה, של לפני ה-7.10, ושכולל בתוכו את כל הקונספציות הישנות שהתנפצו באותה שבת ארורה. אני קורא לבית המשפט לאמץ את עמדתם של יו"ר הוועדה לביטחון לאומי ח"כ צביקה פוגל ויו"ר ועדת המשנה בוועדת החוץ וביטחון בנושא כיתות הכוננות ובניין הכוח ח"כ מיכאל ביטון שקראו למשרד הביטחון לעצור כל הליך פיטורים מעל לראשי הרבש"צים".

רבש"צ - רבש"צים - רכזי ביטחון
אילוסטרציה. צילום: ההסתדרות הלאומית

Back to top button