כלכלהמבזקים

ברקת: "אנחנו נערכים ליום שאחרי המלחמה ומקדמים את החוק ההיסטורי"

הצעת החוק המכילה את חלקו הראשון של חוק "מה שטוב לאירופה טוב לישראל" של שר הכלכלה ניר ברקת החלה את ההכנה לקריאה השנייה והשלישית בוועדת כלכלה.

החלק הראשון של החוק מסדיר את הכניסה של מרבית המוצרים שבתקינה הרשמית, ללא כל צורך בעיכובים בכניסה לישראל וללא כל צורך בהמצאת אישור רגולטורי. בכך יבוא קץ לסרבול בייבוא לישראל של מוצרים שבתקינה הרשמית, לרבות מוצרי חשמל לשימוש ביתי, מוצרי ניקוי, מוצרי ילדים (למעט מוצרי תינוקות מתחת לגיל 3), לעיכובים ולריבוי הבדיקות – שהקשו על הייבוא לישראל והעמיסו על היבואנים עלויות גבוהות שגולגלו בסופו של דבר על הצרכנים.

שינוי השיטה יביא לחיסכון בזמן ובכסף המוערך בכ-10 אחוזים מערך היבוא בתחום התקינה הרשמית למדינת ישראל!

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מעבר למלחמה ביוקר המחיה והורדת מחירים, תקופת המלחמה נתנה משנה תוקף לחשיבות הרפורמה, מאחר ונדרש תהליך יבוא פשוט ומהיר לטובת שמירה על הרציפות התפקודית של המשק, ואבטחת מלאים מספקים של מוצרים חיוניים.

שר הכלכלה ניר ברקת בוועדת הכלכלה: "אנחנו נערכים ליום שאחרי המלחמה ומקדמים את החוק ההיסטורי ׳מה שטוב לאירופה טוב לישראל׳ שיפתח את השוק הישראלי לייבוא חופשי מאירופה ויוזיל מחירים. המטרה שלנו היא להאיץ את התהליך כדי לאפשר את פתיחת השוק הישראלי לתחרות שתביא להורדת מחירים ותקל על אזרחי ישראל – בייחוד בשל המלחמה. אני מודה ליו״ר ועדת הכלכלה חברי דוד ביטן ולחברי הועדה מהקואליציה ומהאופוזיציה שתומכים בחוק החשוב ללא מתנגדים".

שר הכלכלה ניר ברקת
צילום: תקשורת שר הכלכלה

Back to top button