מבזקיםפוליטי / מדיני

ועדת הכספים אישרה את הצעת תקציב מבקר המדינה לשנת 2024

בתום דיון וסקירה בנושא פעילות משרדו במסגרת המלחמה ובשגרה בשנת 2023 והצגת תוכניות לגבי פעילות המשרד לשנת 2024, אישרה היום (רביעי) ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, פה אחד את תקציב משרד מבקר המדינה לשנת 2024, שיעמוד על 420 מיליון ₪, המגלמים עלייה של פחות מ-3% לעומת תקציב המשרד לשנת 2023.

במהלך סקירת התקציב הציג מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, כי במסגרת תקציב 2023 יוחזרו לאוצר כ-11 מיליון ש"ח מעודפי תקציב משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור לשנת 2022 וכ-7 מלש"ח מכספי פיקדון כלי רכב במינהל הרכב אשר עומדים לזכות המשרד.

ועדת הכספים - משה גפני
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

המבקר ציין בנוסף כי בכוונת המשרד להחזיר בתחילת שנת 2024 לתקציב המדינה כ-20 מיליון ₪ מעודפי תקציב שנת 2023, וכי מעת פתיחת המלחמה עודכן סדר העדיפויות המשרדי ורוסנה ההוצאה התקציבית בהתאם, כאשר המשרד התמקד במימוש תקציבי הביקורת ובירור התלונות לצד קיטון בהוצאות תפעוליות, הוצאות חד-פעמיות והוצאות רווחה. עוד ציין המבקר כי הביקורת על הבחירות לרשויות המקומיות המתוכננות לשנת 2024, תתוקצב מעודפי המשרד בשנת 2023, סכום של כ-16 מיליון ₪, שלא נכללים בתקציב 2024.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ועדת הכספים - מבקר המדינה - מתניהו אנגלמן
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

כן הציג המבקר כי בקרב עובדי משרדו רוב של נשים, "מבחינתנו זה לא רק בדרגות הבסיסיות, זה גם רוב בקרב סגני מנהלי אגפים, וגם בייצוג משמעותי בקרב מנהלי אגפים וגם בניהול הבכיר". כן הציג המבקר גם גידול במסגרת הייצוג ההולם של אוכלוסיות שונות בקרב עובדי משרדו, וכי גם מחצית מהמכרזים המתוכננים הינם לאוכלוסיות אלה.

חברי הוועדה איחלו לבנו של המבקר, חגי, שנפצע קשה בעזה וכעת נמצא בשלבי שיקום, רפואה שלמה.

ועדת הכספים - מבקר המדינה - מתניהו אנגלמן
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
ועדת הכספים
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button