חדשות הארץמבזקים

בשורה ללוחמים: אושרה הצעת החוק למימון שכר לימוד מלא

מליאת הכנסת אישרה (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק קליטת חיילים משוחררים – מימון שכר לימוד מלא ללוחמים, של חבר הכנסת אלי דלל מהליכוד יחד עם חברי כנסת נוספים. "אני שמח לבשר שמליאת הכנסת העבירה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שלי למימון מלא של שכר לימודים אקדמאיים מלאים ללוחמים והצעת החוק נכנסה לספר החוקים של מדינת ישראל". כתב דלל בפוסט שהעלה ברשתות החברתיות.

חבר הכנסת דלל הוסיף וכתב: "חיילי צה״ל נותנים לנו 100 אחוז, הם מקריבים את נפשם וחייהם למען המדינה ולכן מגיע להם וחשוב שניתן להם 100 אחוז מימון לימודים אקדמיים. תכלית הצעה זו היא להביע הוקרה לחיילים משוחררים משירות סדיר ששירתו בתפקידי לחימה. אנחנו רוצים לתת תגמול נוסף בעבור השירות בתפקידים אלה, לנוכח הקושי הייחודי וסיכון החיים הגלום בשירות בתפקידי לחימה".

חה"כ דלל הדגיש: "החזון שלי הוא לאפשר תואר או מקצוע לכל חייל משוחרר. קל וחומר חייל קרבי. התפיסה שלי ואני מעריך שיש על זה קונצנזוס כי למי שמשרת- מגיע יותר. במיוחד בעת הזו אני שמח להביא הצעת חוק שתתן לחיילינו הגיבורים יותר. יחד עם כל עם ישראל אני מצדיע לכם אתם הגיבורים של כולנו. אנו מתפללים שתשמרו על עצמכם תחזרו לשלום בע״ה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ התייחס אף הוא לחוק שעבר וכתב: "חוק ממדים ללימודים עבר. הבטחנו וקיימנו. 100 אחוז תקצוב מילגה ללוחמים, חיזוק החיילים זו משימה לאומית".

.ח״כ תא״ל (מיל׳) שרון ניר שהייתה גם מיוזמי החוק כתבה: "כבר 75 ימים שהלוחמים הגיבורים שלנו מסכנים את חייהם בשדה הקרב בהגנה על תושבי ישראל. הוכחנו היום שזכויות הלוחמים עומדות בראש מעינינו.הלוחמים האלו חונכו לערכים של ציונות ואהבת הארץ והיום אנחנו מעגנים בחוק שאלו שנותנים יותר מקבלים יותר. אין דבר ערכי ומוסרי יותר. זה המעט שנוכל לעשות עבורם".

חה״כ מיכאל ביטון, מהמחנה הממלכתץי מיוזמי הצעת החוק ממדים ללימודים מסר: "מעטים הם הרגעים בהם הכנסת עולה למקום נשגב ומרומם כמו הרגע הזה, שבו כל אזרח וח״כ יכולים להתפאר בה. הצעת חוק שעושה צדק ומביאה לצמצום פערים, בין מי שמשתחרר מיחידות טכנולוגיות עם מקצוע לבין לוחמים שמשתחררים וצריכים להדביק את הפער".

אלי דלל
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button