חדשות הארץמבזקים

חה"כ סוכות: ראש המל"ל טועה – תושבי עזה צריכים לחיות בחרדה קיומית

ראש המועצה לביטחון לאומי (המל"ל) צחי הנגבי פירסם הבוקר (חמישי) מאמר בו הוא פירט מה החזון של ישראל ליום שאחרי המלחמה. חה"כ צבי סוכות הגיב לו: "תושבי עזה צריכים להביט לעתיד בחרדה קיומית"

במאמר הנושא את הכותרת: "אחרי הניצחון על חמאס" המתפרסם היום באתר החדשות הסעודי "אילאף", פירט ראש המל"ל הנגבי את החזון של ישראל, ליום שאחרי המלחמה. על פי דבריו, "מדינת ישראל מחוייבת לא רק לשחרר את אזרחי ישראל מהפחד ומהטרור, אלא לערוב, ששני מיליוני פלסטינים בעזה יביטו לעתיד בתקווה גדולה".

הנגבי הוסיף: "לצד הכוחות האזרחיים והמתונים בזירה הפלסטינית, תושבי עזה ושותפינו בקהילה הבינלאומית ומדינות האזור, אנחנו בוחנים את הדרך לשיקום הרצועה ובנייתה מחדש כדי ליצור מציאות חדשה ברצועה: יהיה צורך בשילוב של כוחות אזוריים ובינלאומיים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום כתב: "לישראל אין אינטרס לשלוט על הסוגיות האזרחיות ברצועה, מה שמצריך גוף שלטון פלסטיני מתון, שיזכה בתמיכה עממית ולגיטימית נרחבת, לא אנחנו נקבע מי הוא יהיה.
ישראל מבינה את הרצון של הקהילה הבינלאומית ומדינות האזור לשלב את הרשות הפלסטינית ביום שאחרי חמאס. אנחנו מבהירים, שהדבר יחייב רפורמה יסודית של הרשות הפלסטינית והכרה במחוייבות שלה לחנך את הדור ההצעיר בעזה, רמאללה, ג'נין ויריחו על ערכי המתינות והסובלנות, ללא הסתה לאלימות נגד ישראל".

חבר ועדת החוץ והביטחון ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) הבהיר כי: "לצחי הנגבי אין שום מנדט לפרסם תוכניות בשם מדינת ישראל". סוכות אף הגיב ברשת x לדבריו של הנגבי: "אין לנו טיפת מחוייבות לכך שתושבי עזה "יביטו לעתיד בתקווה גדולה" אלא שיביטו לעתיד מתוך חרדה קיומית להתעסק איתנו שוב. אין לנו טיפת מחוייבות לשיקום עזה. השתגענו? ובנוסף, רשות פלסטינית שמחנכת לערכי 'הסובלנות והמתינות' קיימת רק בדימיון פרוע מאוד".

ח"כ - צבי - סוכות - הציונות הדתית
צילום: דוברות הכנסת

Back to top button