מבזקיםמשפטי/פלילי

עורכי דינם של הסוהרים: "שב"ס מפנה להם עורף, ההתייחסות מקוממת"

הלילה (חמישי) בחצות הותר לפרסום כי מחבלים ערבים התלוננו כנגד אנשי שב"ס כי במהלך טיפול בהפרות סדר בבית הסוהר קציעות תקפו אנשי שב"ס אסיר ביטחוני, אשר מאוחר יותר מת ככל הנראה כתוצאה מאירוע רפואי.

בעקבות האירוע נחקרו שורת אנשי שב"ס, חלקם מיחידה מיוחדת בשב"ס והורחקו לשבועיים מעבודתם. המחבל שמת בכלא, הינו תושב איו"ש אשר מרצה עונש מאסר ארוך בין השאר בעקבות נשיאת חגורת נפץ על גופו. המחבל הורשע בעבירות של ניסיון לרצח, ירי לעבר אנשים, חברות בארגון לא מוכר, קשר לגרימת מוות בכוונה ואימונים צבאיים.

עורכי הדין עדי קידר וחי הבר מארגון חוננו, אשר מייצגים קבוצה מאנשי השב"ס הגיבו להרחקתם ותקפו את התנהלות שב"ס באירוע. עו"ד חי הבר אמר: "הסוהרים משרתים שנים רבות ללא כל דופי. מאז אירועי ה- 7 באוקטובר הם עושים לילות כימים בעבודתם תוך סיכון חיים של ממש. מדובר באירוע בו מחבל החל להתפרע והיווה סכנה לכוח ולכן הסוהרים פעלו לנטרל אותו על פי ההנחיות. מרשי אינם מוכנים שיתייחסו אליהם כמו לעבריינים ועומדת להם חזקת החפות. האופן בו התייחסו אליהם מצריך שינוי תפיסתי מן היסוד. הגיע הזמן להבין שאנו צריכים לפעול בכל האמצעים לשמירה על חיי הסוהרים אשר שומרים על חיינו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד עדי קידר מסר: "מאז פרוץ המלחמה בוטלו הטבות רבות שהיו לאסירים הביטחוניים מה שהביא להסלמה בהתנהגותם והתנגדות לקיום הוראות שב"ס. גם באותו אירוע פעל הכוח לפי ההנחיות והצרכים שהיו באותו יום. אין כל קשר בין השימוש בכוח שנעשה לבין פגיעה או פציעה כלשהי ובטח לא למותו של המנוח. חבל שפיקוד שב"ס מפנה עורף לסוהרים שעושים מלאכתם נאמנה בעבודה קשה ומאתגרת. בנוסף יחסה של המשטרה לסוהרים כאשר לאחר חודש ימים מהמקרה במהלכו הם מאפשרים לסוהרים להמשיך ולעבוד באגפים עם כל הקושי והאתגר הכרוך בכך, ואז לפתע הם הופכים בעיני המשטרה לעבריינים, באופן בו הם חוקרים ומתייחסים אליהם היא מקוממת, זאת בנוסף לתנאי השחרור שתואמים חשודים עבריינים ולא עובדי ציבור מסורים".

אחת מהמשפחות תקפה את החקירה כנגד הסוהרים "ביזיון, אחי שנים ארוכות בשרות אינטנסיבי, מסכן את עצמו בעבודה יומיומית בכוחות הביטחון, מאז ה-7 אוקטובר העבודה מאתגרת וקשה יותר, יש המון ניסיונות להפס"דים ופיגועים כלפי אנשי שב"ס. מדובר במחבלים מסוכנים, אחי נשלח לשם בשם כולנו, לעשות עבודה קריטית וחשובה במלחמה הזאת. לא יתכן שעלילה של כמה מחבלים תביא לפגיעה בכל כך הרבה לוחמים שלנו, המערכת חייבת לגבות את אנשיה – גם בסמטאות בעזה, וגם באגפים הביטחוניים עם המחבלים המסוכנים. אנחנו לא מוכל להשלים עם זה, לא נשקוט עד שהצדק ייצא – ניתן גב לאנשי הביטחון שלנו".

שב"ס - פריצה לתאים - סוהרים - סוהר - תקיפה - התפרעות - כלא - בית סוהר
ארכיון. צילום: שירות בתי הסוהר
עו"ד חי הבר מארגון חוננו בפתח הדיון לסוהרים בבית משפט השלום בראשון לציון. צילום: חוננו

Back to top button