מבזקיםצבא וביטחון

הטבות והקלות לסטודנטים בשירות מילואים ולבני זוגם – כל הפרטים

שר המשפטים, יריב לוין, חתם היום (חמישי) על צו שיסייע לסטודנטים בשירות מילואים ולבני זוגם לממש את ההקלות וההטבות ולקבל את מלוא זכויותיהם במוסדות להשכלה גבוהה. התיקון גובש על ידי מחלקת ייעוץ וחקיקה (משפט ציבורי-חוקתי) במשרד המשפטים בראשות עו"ד אביטל סומפולינסקי, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה.

במסגרת מלחמת חרבות ברזל גויסו כ- 300,000 משרתי מילואים וביניהם כ-70 אלף סטודנטים שהיו אמורים להתחיל את שנת הלימודים באקדמיה בסוף החודש. מתוך הכרה והערכה רבה למשרתי המילואים שעזבו את ספסל הלימודים לצורך ההגנה על המולדת, בוצע תיקון היום בהליך מהיר של צו הגנת הפרטיות (קביעת גופים ציבוריים) וכל זאת על מנת לאפשר לסטודנטים למצות את הזכויות שלהם עם פתיחת שנת הלימודים.

בזכות התיקון לצו מוסדות הלימוד יוכלו לדעת, בתאום עם צה"ל, מי מהסטודנטים שלהם במילואים ולסייע להם בכל הנדרש. כך גם מי שבתוך רצועת עזה ולא פנוי להסדיר את הזכויות הסטודנטיאליות שלו, יוכל לקבל את כל ההקלות וההטבות המגיעות לו. המוסדות ייסעו בקבלת מלגות, פטורים מקורסים, נקודות זכות, השלמת החומר הנדרש ועוד המון הטבות נוספות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

את נטל המלחמה הזו נושאים גם בני הזוג של משרתי המילואים שנשארו עם הילדים בבית ולכן התיקון שהועבר היום יאפשר גם לסטודנטים שבנות ובני הזוג שלהם משרתים במילואים למצות את הזכויות שלהם בהתאם לתנאים שיקבעו על ידי המוסדות.

העברת המידע תאפשר למוסדות הלימוד לעבוד ביעילות רבה יותר ותבטיח ששנת הלימודים תפתח במינימום פגיעה בסטודנטים שנמצאים בשירות מילואים.

חיילים - לוחמים - חיילי מילואים - צה"ל - חי"ר
אילוסטרציה. צילום: דובר צה"ל

Back to top button