מבזקיםצבא וביטחון

תיעוד נדיר ממצלמת כלבי יחידת עוקץ מתוך מנהרת טרור – צפו

בשבועות האחרונים פעלו כוחות צה"ל ופשטו על מרחב עיסא שבדרום העיר עזה; הושמדה מנהרת טרור שמשמשת כמוצב תת-קרקעי ומבנים רבים ששימשו כמפקדות חמאס

במסגרת הפעילות הקרקעית בדרום העיר עזה, לוחמי חטיבת יפתח (11) וכוחות הנדסה, תקפו במרחב עיסא מפקדה של ארגון הטרור חמאס. הלוחמים זיהו חוליית מחבלים שניסתה לתקוף את הכוח וחיסלו אותה בקרבות פנים אל פנים. במסגרת התקיפות על מרחב עיסא, חוסלו מחבלים רבים מארגון הטרור חמאס לצד מבנים רבים ששימשו לפעילות טרור ואמל"ח שהושמד.

צוות הקרב של חטיבת הצנחנים שניהל קרבות במרחב, איתר וחשף מספר פירים המובילים לתוואי תת קרקע משמעותי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך, לוחמי יחידת יהל״ם ולוחמי יחידת עוקץ, חקרו את התוואי התת-קרקעי מתחת למוצב "עיסא"- המשמש כמוצב תת-קרקעי של ארגון הטרור חמאס. מדובר בתוואי רב מפלסי שקומותיו שימשו למטרות פיקוד, שליטה ותנועה בין גזרות שונות, לאחסון ולשהייה. לאחר חקר באמצעים טכנולוגיים מגוונים ובשיתוף עם כוחות ההנדסה של אוגדה 99, השמידו הלוחמים את התוואי התת-קרקעי.

צה"ל מפיץ היום תיעוד ממצלמת כלב מיחידת עוקץ של חטיבת המרום, החושף מנהרת טרור שאורכה מאות מטרים, הכוללת חדרי פיקוד ותקשורת, אולמות שהייה ששטחם עשרות מטרים, דיפוני בטון ותשתיות מים וחשמל. עד כה בלחימה נסרקו עשרות מנהרות על ידי לוחמי וכלבי היחידה, ואיתרו ממצאים המאפשרים את כניסת הכוחות למנהרות.

תצלום אוויר המציג פירים שנחשפו במרחב
תצלום אוויר המציג פירים שנחשפו במרחב. צילום: דו"צ
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

Back to top button