מבזקיםצבא וביטחון

דובר צה"ל: "המנהרות ברובע הבכירים פוצצו באמצעות 13 טון חומר נפץ"

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי מסר לפני זמן קצר (שישי) הצהרה לתקשורת ובה ציין כי כוחות צה"ל ממשיכים לפעול במרחב ח'אן יונס בדרום רצועת עזה.

"כוחות צה"ל ממשיכים בפעילות הקרקעית במרחב ח'אן יונס ובמקביל נערכים להמשך הלחימה והרחבת הפעולה למרחבים נוספים ברצועה, בדגש על אזור הדרום. לאחר שאנחנו לקראת שלבי סיום, בשלב האחיזה המבצעית בצפון, אנחנו עדיין בתוך לחימה באזור דרג' תופח במקביל ללחימה נוספת בעצימות נמוכה יותר, באזורים נוספים בצפון וכמעט באחיזה מבצעית מלאה בצפון." אמר דובר צה"ל.

הוא ציין כי "בימים האחרונים לוחמי צהל לחמו במרחב עיסא בדרום העיר עזה, מתחת למוצב המרכזי של חמאס באזור. הלוחמים חשפו תוואי קרקע תת קרקעי משמעותי, פרסמנו הערב תיעוד של כלב של יחידת עוקץ מתוך התוואי, צריך להגיד גם שיחידת עוקץ והכלבים שלה עושים עבודה מדהימה שמסייעת לביטחון כוחותינו בלחימה. מדובר במנהרה שאורכה מאות מטרים והיא כוללת חדרי פיקוד ותקשורת. ככה מנהלים המחבלים לחימה וככה הם גם ניהלו את הלחימה בשבעה באוקטובר. התוואי הזה הושמד במלואו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

"אתמול השמדנו את המנהרות מתחת רובע הבכירים שגם מהם נוהלה הלחימה בשבעה באוקטובר, באמצעות 13 טון חומר נפץ שהשמידו 30 פירים בו זמנית בצורה מאובטחת" אמר תא"ל הגרי והבהיר, "אני נותן את המספרים האלה ואת סדר הגודל הזה, כי נדרש להבין מדוע לוקח לנו זמן, יש זמן שצריך לעבוד בו בשביל לעבוד מאובטח, לשמור על ביטחון כוחותינו. לחשוף, לחקור, להוציא מחבלים מתחת לאדמה, להרוג אותם בתוך הפירים, למפות את הפירים, להכניס חומר נפץ, בסופו של דבר לקחת מחמאס הרצחני את היכולת לנהל נגדנו לחימה מתחת לתת קרקע, וזה מה שעושים הלוחמים שלנו, בגבורה, במקצועיות מאוד גדולה, וכך היה אתמול וגם היום וכך נעשה גם בימים הקרובים אל מול תוואים משמעותיים נוספים".

צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל המשיך: "הצגנו היום תיעוד ממצלמה שאותרה על גופת מחבל ובה רואים כיצד מחבלי חמאס ממלכדים בתים ומטמינים מטענים בתוך שכונת מגורים. מחבלים בלבוש אזרחי, מגיעים כאשר הם כביכול אינם חמושים. הם מטמינים מטענים במרחב אזרחי באופן מוסלק, כדי לפגוע בכוחותינו. גם יכולים לפגוע ככה באזרחים שלהם. זהו אתגר שאיתו מתמודדים חיילי צהל. זוהי הוכחה נוספת לאופן שבו חמאס משתמש בכסות אזרחית והופך את הערים והשכונות לתשתיות טרור. זה מורכב מאוד. זה מאתגר אותנו. אנחנו חייבים להיות זהירים יותר, לנוע יותר לאט, לירות לנקודות חשודות וגם אנחנו לוקחים את המצלמות של המחבלים, בזמן אמת, מתחקרים, לומדים, מפיקים לקחים, מראים ללוחמים על מנת שנוכל להרוג יותר מחבלים ולשמור יותר טוב על ביטחון כוחותינו."

צילום: דובר צה"ל

על המשך ההסלמה בצפון הארץ מול חיזבאללה אמר דובר צה"ל: "בצפון תקפנו היום שורת מטרות חיזבאללה בשטח לבנון ואתרים צבאיים שבהם פעלו מחבלים של הארגון. לאורך היום תקפנו מקורות שמהם זיהינו שיגורים לכיוון שטח הארץ. אנחנו ממשיכים לפעול בעוצמה בצפון. לצערנו כתוצאה מאחד השיגורים נפל היום לוחם צה"ל בצפון. דרום לבנון ימשיך להיות אזור לחימה שצהל תוקף בו בעוצמה גבוהה כל עוד חיזבאללה פרוס בו ותוקף מתוכו."

דובר צה"ל התייחס גם ליירוט כלי טייס שככל הנראה נורה לעבר אסדת כריש בים התיכון ואמר: "היום פרסמנו גם יירוט מוצלח של כלי טייס בלתי מאויש. בשבוע שעבר הכלי הזה היה בדרכו לשטח ישראל. הוא היה מעל הים, באזור לבנון בדרכו לשטח ישראל ויורט על ידי מטוס קרב בשיתוף כוחות חיל הים וכל זה חלק מפעולה שאנחנו מיירטים בכלי טייס בלתי מאוישים. לא כל דבר אנחנו חושפים באותו רגע, גם מטעמים של ביטחון מידע ואיסוף חומרים, הייעוד לאן הכלי הזה היה צריך ללכת, אנחנו לא יודעים בדיוק להגיד אותו, אבל מה שחשוב זה שהשמדנו והפלנו אותו ונמשיך לעשות את זה מול כל איום על מדינת ישראל."

על ההחלטה במועצת הביטחון של האו"ם הערב אמר תא"ל הגרי: "חשוב הערב להגיד שבהחלטת האו"ם שעברה לפני מספר שעות והתקבלה במועצת הביטחון, עלתה הדרישה לשחרור מיידי של החטופים ללא תנאים ולאפשר גישה הומניטרית על מנת לטפל בצרכים הרפואיים של החטופים שמוחזקים בידי חמאס. אנחנו קוראים לקהילה הבינלאומית, לארגונים הבינלאומיים לממש את ההחלטה. גם בערב שישי זה אנחנו לא שוכחים לרגע את החטופות ואת החטופים המוחזקים בעזה. השבתם הבייתה היא משימה שעומדת לנגד עניינו כל הזמן. אנחנו נמשיך לפעול בכל המאמצים כדי להשיב אותם הבייתה. זוהי חובתנו עם ישראל מחכה להם".

Back to top button